به کارگیری دستاوردهای دانش بنیان در حوزه هنر

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پیامی به جشنواره 100 بر به کارگیری فناوری های نو و دستاوردهای دانش بنیان در حوزه هنر تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پیامی به دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای که با هدف توسعه اخلاق‌مداری در سینما و حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی برگزار شد، اعلام کرد: هر ثانیه سالی‌ست در دست صانع و سازنده‌ی مصنوعات. هنرمند؛ رافع نیازها و فاتح فرازهاست و در زمانه‌ی شتاب بی حساب، قدر هر دم می داند و پیوسته و بی پایان، خلق می کند و می سازد.

در این پیام آمده است: هنرمندانه زیستن در این روزگار هزارتو، تنها به ذوق و رویا، محتوم نمی شود؛ آنچه این حلقه شگفت و ژرف را کامل می کند، فناوری های فایده مند و دستاوردهای دانش بنیان است. هنر سینما، با فن و شگرد نوین، راه می سازد و بر سرزمین های تازه دست می یازد. چنین است که سرنوشت مردمان یک دیار، سوی سعادت، سوق می یابد.

در این پیام همچنین عنوان شده است: امیدورام جشنواره بین المللی فیلم 100، بر همین مدار سرعت و شجاعت و جسارت، راه های روشن فردا را سامان دهد و سربلندمان سازد.

جشنواره فیلم 100 یکی از محافل نوین سینمایی است که نقش مهمی در ترویج و توسعه آثار و نیز کشف استعدادهای تازه دارد. در بخشی از این جشنواره که «سینمای اخلاق» نام دارد، سعی شده تا با توجه به شعار دائمی جشنواره از هنرمندانی که نقش بسزایی در ارتقاء سینمای ایران با مضامین اخلاقی و انسانی داشته‌اند تجلیل شود تا هر سال این روند ادامه پیدا کند. دوازدهمین دوره این جشنواره هشتم تا دهم اسفند ماه سال جاری برگزار شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز امسال با ایجاد بخش ویژه حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی در دوازدهمین جشنواره فیلم 100، از آثار ارسال شده به این جشنواره در حوزه های مختلف معرفی کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها، تولید ثروت از علم و فناوری، معرفی اقتصاد دانش بنیان، حمایت از تولید کالا و خدمات دانش بنیانی ایرانی، فرهنگ تولید محصولات با کیفیت ایرانی، تاثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی و واردات بی رویه و غیر قانونی حمایت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998103

وب گردی

وب گردی