کاشت حلزون هیچ کودک ایرانی به دلیل ناتوانی مالی به تأخیرنمی‌افتد/ تولدسالیانه 1500 کودک ناشنوا

مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی شفاء  با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کودک ایرانی به دلیل ناتوانی مالی کاشت حلزون آن در کشور به تأخیر نمی‌افتد، گفت: انجام مشاوره ژنتیک در افرادی که سابقه کم‌شنوایی یا ناشنوایی در خویشاوندان خود دارند ضرورت دارد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر محمد اجل‌لوئیان به مناسبت روز جهانی شنوایی گفت: هر چند که دولت اقدامات مؤثری در جهت پیشگیری و درمان مشکلات شنوایی انجام داده است ولی جهت کمک به این بیماران هنوز می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد و نهادهای مردمی در حوزه شنوایی تلاش کرده‌اند در این زمینه ورود یابند.
وی افزود: در زمینه غربالگری ژنتیک و مشاوره‌های قبل از ازدواج جهت پیشگیری از تولد نوزادان کم‌شنوا و ناشنوا هنوز اقدامات اساسی برداشته نشده و متأسفانه سالیانه 1500 کودک ناشنوا متولد می‌شود.
مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی‌شفاء ادامه داد: افراد مبتلا به کم‌شنوایی و ناشنوایی که متولد می‌شوند سالانه 2 میلیون تومان هزینه خواهند داشت و اگر برای غربالگری پیش از ازدواج اقدامات مؤثری انجام گیرد می‌توان از هزینه‌ةای سربار دولت و خانواده‌ها به میزان بسیار زیادی کاست.

کمک ۴ میلیارد تومانی بنیاد بخشش به بیماران کم شنوا و ناشنوا

اجل‌لوئیان تأکید کرد: افرادی که در خانواده‌های خود فرد نوزاد کم‌شنوا و ناشنوا دارند و یا سابقه فامیلی این بیماری در آنها وجود دارد لازم است که نسبت به غربالگری‌های پیش از ازدواج و مشاوره‌ةای ژنتیک حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر همه مراکز کاشت حلزون متخصص ژنتیک دارند و با گرفتن شرح حال و برخی از آزمایشات می‌توان این غربالگری را انجام داد.


مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی‌ شفاء گفت: بنیاد بخشش طی دو سال گذشته 4 میلیارد تومان جهت هزینه کاشت، خدمات پس از کاشت حلزون و پیشگیری به بیماران کمک کرده است و می‌توان گفت که در حال حاضر با کمک‌های دولت و بنیادهای خیریه هیچ کودک ایرانی به دلیل ناتوانی مالی کاشت حلزون آن به تأخیر نمی‌افتد.
وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در کشور ما اقدامات مهمی برای درمان کم‌شنوایی انجام می‌گیرد و این خدمات در اکثر نقاط کشور در دسترس و مقرون به صرفه است و پیشگیری از ناشنوایی، غربالگری شنوایی و توانبخشی از طریق دستگاه‌های کم‌شنوایی و آموزش می‌تواند کمک‌شنوایی و عواقب آن را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998105

وب گردی

وب گردی