آخرین  جزییات ازعلت مرگ دو‌ توله پلنگ یکساله  در شهرستان چرام

پس از کشف لاشه دو توله پلنگ یکساله در شهرستان چرام استان کهگیلویه و بوبراحمد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد به دلیل نبود آثار گلوله در بدن این دو توله نمونه‌گیری از بافت لاشه‌ها انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، روز پنجشنبه نیروهای محیط زیست شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بوبراحمد به دنبال دریافت گزارشی مردمی و پس از جست‌و‌جو در منطقه آزاد تنگ زرد در پنج کیلومتری روستای بیدانجیر لاشه دو توله پلنگ را مشاهده کردند.

محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: بررسی اطراف محل کشف لاشه‌ها و در بررسی اولیه آنها آثاری از گلوله در بدن توله پلنگ ها مشاهده نشده است.

وی با اشاره به هماهنگی با دامپزشکی استان و نمونه‌گیری از بافت لاشه‌های این دو پلنگ به منظور انجام آزمایش و تعیین علت دقیق مرگ انجام شده گفت: همچنان منتظر جواب آزمایش‌های دامپزشکی هستیم.

جعفری نژاد گفت: محل مرگ توله پلنگ‌ها در مناطق آزاد واقع شده و تا نخستین منطقه حفاظت شده یکصد کیلومتر فاصله دارد. از آنجایی که جای زخم یا اصابت گلوله بر روی بدن این دو توله یوز وجود ندارد، تشخیص علت مرگ نیاز به کالبد شکافی دارد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد این دو توله یوز یکساله بوده‌اند و لاشه آنها پس از گذشت چند روز پیدا شده و حدس اولیه درباره علت مرگ این پلنگ‌ها بر مسمویت آنها است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998108

وب گردی

وب گردی