طارمی: دانشگاه آزاد اسلامی پنل خورشیدی می‌سازد

فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو، با بیان این‌که اخیرا در حوزه مباحث استارت آپ ها با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه‌ای را مبادله کردیم، گفت: با توجه به اینکه ما در تامین برق در کشور با چالش‌هایی مواجه هستیم در این خصوص دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نقش قابل توجهی را در بدنه صنعت برق ایفا کند.

داود طارمی فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: در دو سال گذشته با راه‌اندازی کانون متخصصین بسیج وزارت نیرو، گام‌های موثری در صنعت آب و برق به‌ ویژه در حوزه‌های تخصصی و کاربردی این حوزه برداشته شده است.

وی با اشاره به جشنواره سرآمدان صنعت اظهار کرد: وزارت نیرو در حوزه ارائه ابداعات و اختراعات به کمک نیروهای بسیج توانسته است اقدامات قابل توجهی را ارائه دهد. تا جایی‌که حدود 33 قلم از اقلام مورد نیاز صنعت آب و برق کشور که به دلیل مشکلات تحریم امکان ورود به کشور را نداشت با فرهنگ و تفکر بسیج مجموعه وزارت نیرو این قطعات در بخش نیروگاهی و بدنه کشور را اختراع و حسب مورد نیاز به مرحله تولید رسیده است.

طارمی با تاکید براین‌که اولویت اصلی ما این است که تولیدات خود را به سمت تجاری‌سازی سوق دهیم، افزود: در همین راستا بسیج وزارت آمادگی خود را اعلام کردهتا با ارائه تسهیلات در قالب وام کم بهره و بلاعوض به تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق کمک نماید.

فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو، گفت: اخیرا در حوزه مباحث استارت آپ ها با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه‌ای را مبادله کردیم تا به صورت ویژه همکاری کنند. با توجه به اینکه ما در تامین برق در کشور با چالش‌هایی مواجه هستیم در این خصوص دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نقش قابل توجهی در بدنه صنعت برق ایفا کند. علاوه بر تامین برق خصوصا برق انرژی تجدیدپذیر به صورت ویژه در بحث تولید سلول‌های بنیادین و پنل های خورشیدی فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار یکی از مباحثی که ما در وزارت نیرو دنبال می کنیم توسعه ارتباطات صنعت با مراکز علمی و دانشگاهی است تا از این طریق بتوانیم بخشی از مشکلات این صنعت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998128

وب گردی

وب گردی