با وسایل دورریختنی، ابزارهای کاربردی بسازید

با استفاده مجدد از وسایل و زباله های خود نه تنها به محیط زیست کشورمان بلکه به کاهش هزینه های مصرفی خود نیز می توانیم کمک کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تابحال به این فکر کرده اید که با وسایل دور ریختنی می توانید بسیاری از وسایل کوچک و بزرگ مورد نیازتان را بسازید؟ با این کار هم به محیط زیست کمک کرده اید و باعث شده‌اید زباله کمتری تولید شود و یا انرژی کمتری برای بازیافت وسایل دور ریختنی صرف شود و هم اینکه دیگر لازم نیست پول اضافی برای خرید وسایل جدید خرج کنید.

انسان‌ها در طول تاریخ همواره مواد دور ریز را بازیافت نموده‌اند. مثلا از هزاران سال پیش ابزار آلات و سلاح‌های فلزی ذوب شده و مجددا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در چین حدود سه هزار سال قبل راجع به مواد هوموس و استفاده از کمپوست در امور کشاورزی قوانین جامع وضع کرده بودند.

همچنین تبدیل زباله‌ها و مواد دور ریختنی به وسایل مفید برای علاقمندان به هنر و صنایع دستی نیز جالب است؛ که این کار را Upcycling نامیده اند، یک ایده خوب برای زیبا سازی محیط زندگی، یک راه خوب برای آلوده کردن کمتر محیط زیست و استفاده دوباره از چیزهای دور ریختنی محسوب می‌شود؛ همچنین بسیار ساده است و نیاز به تخصص و ابزار خاصی هم ندارد.

در کشور ما برای مثال در شهر تهران روزانه هفت‌میلیون تن زباله تولید می‌شود که از این مقدار بر اساس گفته‌های مسئولان شهرداری 20‌درصد آن بازیافت و به کمپوست تبدیل می‌شود. در این کلانشهر، اغلب زباله‌ها از مبدا تفکیک نشده و استانداردهای لازم را ندارد اما ما با استفاده مجدد از وسایل و زباله های خود نه تنها به محیط زیست کشورمان بلکه به کاهش هزینه های مصرفی خود نیز می توانیم کمک کنیم

ویدئو زیر، نمونه های آموزشی جذاب و دوست داشتنی از کارهایی است که با وسایل دور ریختنی می توان انجام داد .

انتهای پیام/

کد خبر: 998159

وب گردی

وب گردی