اعزام تیم دادگاه مجازی واحد بندرعباس به مسابقات کشوری

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس از اعزام تیم مورت کرت(دادگاه مجازی) دانشگاه آزاد بندرعباس به مسابقات کشوری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، کارگاه آموزشی با عنوان«Moot Court(دادگاه مجازی)»، به همت گروه حقوق، انجمن علمی این رشته و کانون شهروند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، با بیان خبر فوق گفت: دانشجویان در دوره تحصیلی خود با مباحث نظری زیادی آشنا می ­شوند و نیاز است تا آموخته ­های دانشجویان در حوزه­ های تخصصی خود به صورت کاربری مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول اظهار کرد: دانشجویان رشته حقوق نیز همانند دیگر دانشجویان واحد­های نظری زیادی در دوره­ های کارشناسی و ارشد و دکتری می­گذرانند ولی با وجود این، بعد از فارغ­ التحصیلی آنها باید در سمت­ ها و شغل هایی استخدام شوند که توانایی علم تئوری خود را به صورت عملی به کار گیرند.

وی گفت: در اکثر دانشگاه های معتبر دنیا با همکاری اساتید دانشگاه تلاش می شود تا دانشجو را در فضای شبیه سازی شده قرار دهند تا وی بتواند با ایفای نقش متناسب ، خود را برای شغل آینده آماده کنند.

شهریاری افزود: بر همین اساس، ‌نهادی تحت عنوان «Moot Court» یا «دادگاه مجازی» ایجاده شده که دانشجویان رشته حقوق بتوانند با ایفای نقش ­های مانند قاضی،‌ وکیل و ... مباحث مختلف حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق بین الملل، حقوق عمومی و ... را به صورت عملی یاد گیرند.

به گفته ی این مدرس دانشگاه دادگاه مجازی می تواند موجب تقویت دانش حقوقی دانشجویان، فن وکالت، مهارت تحقیق پیشرفته، مهارت نگارش حقوقی و نیز تجربه کار گروهی باشد.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با بیان اینکه، برگزاری دادگاه های مجازی می­ تواند دستاوردهای مهمی برای دانشجویان رشته حقوق داشته باشد که این فرایند می تواند موجب یادگیری عمیق و عملی مطالب حقوق،‌ ارتقاء سواد حقوقی دانشجو در زمینه خاص حقوقی، آماده سازی دانشجویان جهت مقاطع تحصیلی بعدی، آمادگی جهت حضور در مسابقات به عنوان مربی یا قاضی، رزومه علمی و نیز امتیاز آوری جهت تحصیل در دانشگاه های برتر خارجی باشد.

گفتنی است تیم مورت کرت (دادگاه مجازی) دانشجویان حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خود را جهت شرکت در مسابقات کشوری که قرار است در اردیبهشت سال آینده برگزار شود، آماده می سازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998174

وب گردی

وب گردی