تخریب اکوسیستم آفریقا، تهدید بزرگ حیوانات ساوانا

زرافه‌هایی که در نزدیکی شهرهای پرجمعیت زندگی می کنند، به مراتب گله‌های بزرگ تری نسبت به زرافه‌هایی دارند که در نزدیکی شهرها زندگی می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زرافه هایی که در ساوانا زندگی می کنند، به مراتب گله های بزرگ تری نسبت به زرافه هایی دارند که در نزدیکی شهرهای پرجمعیت زندگی می کنند. مطالعه روی گله های زرافه و تحت نظر گرفتن 71 عدد از آنها طی 6 سال نشان داد حیواناتی که محیط زندگی شان دستخوش تغییرات انسانی شده است، مجبور به مهاجرت می شوند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که یافته های این پژوهش نشان می دهد که زرافه ها نیاز به گذر از فاصله های طولانی دارند و انرژی بیشتری مصرف می کنند تا منابع حیاتی مانند غذا، پناهگاه و همسر پیدا کنند.

در همین راستا « درک ای لی » استاد پژوهشی علوم زیست شناسی در ایالت پن و دانشمند اصلی موسسه طبیعت وحشی،گفت: زرافه ها حیوانات جستجوگر بزرگی هستند که در اکوسیستم های آفریقایی ساوانا زندگی می کنند، جایی که آنها باید همه چیزهایی را که برای زنده ماندن و تولیدمثل نیاز دارند، در مناطقی که به طور فزاینده ای از فعالیت های انسانی تحت تاثیر قرار می گیرند، پیدا کنند.

مردم، ساواناهای طبیعی را به شهرها و مزارع تبدیل می کنند و درختان را برای صنایع سوخت چوب و زغال چوب بریده اند که هر کدام سبب کاهش و نابودی زیستگاه زرافه ها می شود.

دخالت انسان در زیستگاه های حیوانات در اطراف مناطق پرجمعیت و اطراف آن احتمالا باعث کاهش منابع خوراکی و منابع محلی زرافه ها شده و آنها را مجبور می کند تا حرکات خود را افزایش دهند، مهاجرت کنند و تنها از فضاهای باقی مانده برای به دست آوردن این منابع استفاده کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 998175

وب گردی

وب گردی