نشست دبیران عمرانی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور برگزار شد

نشست دبیران عمرانی مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، با حضور دکتر جمشید اسماعیلی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه رازی، در این نشست، دکتر اسماعیلی به تشریح سیاست‌ها و اقدامات اداره کل طرح‌های عمرانی در زمینه مسائل عمرانی و منطقه‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت.

وی اظهار کرد: وقتی تحریم اعمال می‌شود همه باید دست به دست هم بدهیم و برای رفع مشکلات کمک کنیم نه اینکه خود مشکل ایجاد کنیم و اگر قدر داشته‌های مملکت را بدانیم و مدیریت کنیم و انصاف داشته باشیم، تحریم نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها بحث شهرداری‌ها است، در این زمینه چندین جلسه در وزارتخانه برگزار شده و امیدواریم به نتیجه برسد تا بتوانیم بدهی‌های شهرداری‌ها را معنادار کنیم، شهرداری‌ها از دانشگا‌ه‌ها مطالباتی دارند که مبنا ندارد؛ مشکلاتی نیز در خصوص عوارض داریم و انتظار می‌رود این موارد معنادار شود.

محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی نیز با اشاره به دغدغه‌های عمرانی در شرایط امروز کشور اظهار داشت: در این شرایط که همه ما درگیر مسائل و معضلات هستیم کار عمرانی سخت است اما امیدواریم با تدبیر، هماهنگی، همکاری و همدلی میان دانشگاه‌ها و وزارت علوم و درک متقابلی که از مسائل کشور وجود دارد، از این گردنه نیز بهتر و راحت‌تر عبور کنیم.

وی فرار مغزها را یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: یکی از معضلات فرار مغزهاست و در این شرایط که نیاز مفرط به حضور جوانان و تدبیر آنان وجود دارد این مشکل باید دغدغه‌مندانه تعقیب شود و امیدواریم با همدلی و همفکری بتوانیم فضای امید را در کشور به وجود آوریم و إنشاءلله در شرایطی حرکت کنیم که افتخارات انقلاب اسلامی در مسیر خدمت به مردم بیشتر احساس شود.

رئیس دانشگاه رازی یادآور شد: فشارها و فضای ناامیدی در کشور را باید با تدبیر رفع کرد و شرایطی فراهم کرد تا جوانان و امیدهای این کشور بتوانند در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند و امیدواریم در این جلسات و هم‌اندیشی‌ها، راه بهتر برای برون رفت از مشکلات را پیدا کنیم.
در این نشست در خصوص مشکلات دفاتر فنی دانشگاه‌های منطقه ۵ کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد و دکتر جهانگیر خزایی دبیر عمرانی دانشگاه‌های منطقه ۵ نیز گزارشی از عملکرد دبیرخانه عمرانی این منطقه ارائه کرد.

بیان دیدگاه‌ها و تبادل نظر در خصوص تصویب نسخه نهایی گزارشات بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و بحث و تبادل نظر دبیران عمرانی در خصوص موضوعات مطرح شده پیرامون نشست از دیگر برنامه‌ها بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998181

وب گردی

وب گردی