دانش آموخته دانشگاه شریف برنده جایزه «فاینمن ۲۰۱۹» شد

جایزه تدریس برتر «فاینمن ٢٠١٩» دانشگاه فناوری کالیفرنیا به علی حاجی میری دانش آموخته رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف اهدا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه صنعتی شریف، علی حاجی میری استاد مهندسی برق، مهندسی پزشکی و شاخه های مهندسی و علوم کاربردی و دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف جایزه بهترین تدریس دانشگاه فناوری کالیفرنیا موسوم به جایزه فاینمن سال ٢٠١٩ را از آن خود کرد.

حاجی میری توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فناوری کالیفرنیا نامزد دریافت این جایزه شد که همراهی اعضاء دانشگاه را در پی داشت.

دروسی که او تدریس می کند، حاوی عناوین بسیار مشکل است که پتانسیل به چالش کشیده شدن را دارد اما شور، شوخ طبعی و بینش این دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف به موضوعات، زندگی می بخشد.

حاجی میری که از افتخارآفرینان المپیادهای علمی در کشور و برنده مدال طلای المپیاد ملی فیزیک و مدال برنز بیست‌ و یکمین المپیاد بین‌المللی فیزیک در هلند است، سال ۱۳۷۳ تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رساند و مدارک فوق لیسانس و دکتری خود را نیز در رشته مهندسی برق از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.

وی علاوه بر فعالیت‌های مستمر در بخش‌های تحقیقاتی و صنعتی ریزتراشه در سال ۱۹۹۸ به عنوان دانشیار مهندسی الکترونیک و رئیس آزمایشگاه‌های میکروالکترونیک و نویز به موسسه فنی کالیفرنیا ملحق شد.

زمینه‌ اصلی تحقیقاتی وی درخصوص مدارهای پیوسته با سرعت بالا و RF است.

وی برنده مشترک جایزه مقاله ۱۹۹۷ Jack kilby از کنفرانس بین‌المللی مدارهای ISSCC بوده و سه بار نیز برنده جایزه همکاری دانشکده IBM و جایزه موسسه ملی علوم CAREER شده است.

این دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در سال ۸۳ به عنوان یکی از ۱۰۰ مخترع جوان برتر جهان انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998183

وب گردی

وب گردی