رویداد استارتاپ ویکند محتوای آموزشی، مفسر دانشگاه نسل جدید است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که مربوط به نسل جدید دانشگاه است، مفهوم رویداد و شتابگری است اما موضوع مهمتر، ورود این رویداد در عرصه محتوای آموزشی است که دوستان واحد الکترونیکی عبارت محتوای آموزشی را روی آن گذاشته اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد الکترونیکی، اولین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی به همت بزرگترین دانشگاه الکترونیکی برگزار شد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در افتتاحیه این مراسم گفت: این رویدادی که واحد الکترونیکی برگزار کرده است، مفسر دانشگاه نسل جدید است.

دکتر طهرانچی گفت: یکی از موضوعاتی که مربوط به نسل جدید دانشگاه است، مفهوم رویداد و شتابگری است که شما امروز در حال تمرین آن هستید. اما موضوع مهمتر از این رویداد، ورود این رویداد در عرصه محتوای آموزشی است که دوستان واحد الکترونیکی عبارت محتوای آموزشی را بر روی آن گذاشته اند. این رویدادی که واحد الکترونیکی برگزار کرده است، مفسر دانشگاه نسل جدید است. ما می خواهیم دانشگاه نسل جدید را تجربه کنیم. با این نگاه آن را تمرین می کنیم. بنابراین این موضوع فراتر از شکل‌گیری یک کسب و کار است.

رییس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری این رویداد به عنوان پرچمدار دانشگاه نسل جدید می‌خواهد در چله دوم انقلاب که در هفت محور گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، ورود جدی کند. هفت محور عبارتند از علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی که مخاطب آن جوانان هستند. ما استارتاپ ویکند را برگزار می کنیم برای اینکه در عرصه برنامه ریزی نوین نسل دوم بتوانیم کنشگر فعال باشیم. این توضیحی بود برای این زحمتی که واحد الکترونیکی کشیده و امروز این را رقم می زنید.

دکتر محمدرضا کشاورزی هم در این مراسم گفت: در آغاز چهل سالگی دوم انقلاب هستیم و رهبر انقلاب بیانیه‌ای برای چهل سال دوم تبیین کردند که محورهای اصلی آن علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبک ملی است. هیچ کس منکر اثر فضای مجازی به خصوص در برخی از این محورها نیست.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: علت تصمیم ما برای برگزاری این استارتاپ ویکند، تأثیرگذاری فرهنگی و استفاده از نقاط مثبت فضای مجازی است. ما می خواهیم بازیگر اصلی محتوا در فضای مجازی باشیم. منظور ما از محتوا، سرویس های توزیع محتوا مانند شبکه های اجتماعی، دائره المعارف ها، دانشنامه ها، بازی های رایانه ای، اپلیکیشن ها و... هست. هر کدام از این ها می توانند برای رده های سنی مختلف جنبه های آموزشی و آموزشی مهارتی داشته باشند. دور هم جمع شده ایم تا از ایده هایی که می توانند در این حوزه ها تبدیل به کسب و کار شوند، حمایت کنیم.

وی افزود: واحد الکترونیکی بزرگ‌ترین دانشگاه الکترونیکی کشور است. همه دانشجویان ما بصورت الکترونیکی حضوری ثبت نام می کنند و همه خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت می کنند.

رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن برشمردن سامانه های بومی واحد الکترونیکی از قبیل سامانه پاسخگویی، سامانه جلسات آنلاین، سامانه ثبت‌نام، سامانه هماهنگی جلسات دفاع سامانه تسویه‌حساب، تسویه حساب و...، افزود: دوره های مجازی ما مخاطبین زیادی دارد. ept ، آیلتس، آموزش زبان عربی برای دانشجویان، طرح قرآنی طوبی، دوره دیجیتال مارکتینگ در حوزه کسب و کار و... دوره هایی است که ما برگزار می کنیم.

پس از مراسم افتتاحیه، 58 صاحب ایده، ایده های خود را که از 126 ایده ارسالی انتخاب شده بودند در یک دقیقه بیان نمودند و در انتها پانزده ایده با انتخاب آرای شرکت کنندگان به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند. در روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت کنندگان در قالب 15 تیم 7 نفره به کمک مربیان به رشد ایده های خود پرداختند و در پایان سه ایده ویدیوبوک، مین پلاس و تگ بوک به همراه سی لرن به عنوان سه ایده برتر انتخاب شدند. جایزه این سه تیم برتر، استقرار در مرکز رشد واحد الکترونیکی به ترتیب به میزان یک سال، شش ماه و سه ماه بود. همچنین به دلیل شرکت تیم های دانش آموزی در این رویداد، ایده های همبازی و دنیای بزرگ، به ترتیب جایزه سه و یک میلیون تومانی را کسب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998193

وب گردی

وب گردی