مخالفت وزیرخارجه سابق بریتانیا با برگزاری همه پرسی مجدد

وزیر خارجه پیشین انگلیس به شدت با برگزاری همه پرسی دوم عضویت در اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی دوم برگزیت، گفت: پیش بینی من این است که برگزاری همه پرسی دوم برگزیت موجب بروز خشم گسترده در بین مردم بریتانیا خواهد شد.

وی در یک کنفرانس در شهر دهلی نو در پاسخ به سوالی درباره فشارهای موجود برای برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت در بریتانیا مشابه همه پرسی 2016 میلادی گفت: تصور نمی کنم چنین مساله ای امکان پذیر باشد. فکر می کنم که خشم مردم بریتانیا شدید خواهد بود. ایده برگزاری همه پرسی دوم برگزیت موجب خشم مردم خواهد شد. به نظر من همه پرسی دوم برگزیت نیز نتیجه مشابهی با همه پرسی 2016 خواهد داشت.

جانسون سال گذشته در اعتراض به توافق پیشنهادی ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا از کابینه راستگرای این کشور کناره گیری کرد.

پارلمان انگلیس نیز با اکثریت آرا توافق برگزیت را رد کرده و ترزا می در تلاش است تا در مهلت زمان باقی مانده به یک توافق جدید با اتحادیه اروپا دست یابد. بریتانیا تنها تا پایان مارس فرصت دارد که با دستیابی به یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

جانسون در ادامه تاکید کرد: مخالفت من با اتحادیه اروپا به این دلیل نیست که این اتحادیه توسط خارجی ها اداره می شود. مشکل این است که ما واقعا نمی دانیم این اتحادیه را چه کسی اداره و هدایت می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998201

وب گردی

وب گردی