صفر تا صد آخرین آزمون تولیمو در سال97 / از هزینه ثبت‌نام تا نحوه تغییر شهر آزمون

صد و سی و ششمین دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته، صبح روز پنجشنبه 23 اسفندماه در شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور، صد و سی و ششمین دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته، صبح روز پنجشنبه 23 اسفندماه 97 برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه 21 اسفندماه روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد تا داوطلبان بتوانند با وارد کردن اطلاعات خود نسبت به پرینت آن اقدام کنند. هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون باید، علاوه بر پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا اصل گذرنامه خود را ارائه کند. آدرس محل برگزاری آزمون نیز روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج شده است.

درصورتی که داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون هر گونه اشکالی در کارت ورودی خود مشاهده کردند، می‌توانند در روز چهارشنبه مورخ 22 اسفند ماه، صبح از ساعت 8:00 تا 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 تا 17:00 با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و دو قطعه عکس به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام کنند.

داوطلبانی که شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده‌اند، برای دریافت شماره پرونده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی اقدام کرده و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکنند. داوطلبان برای رفع نقص می‌توانند به خیابان انقلاب، میدان فردوسی، کوچه شاهرود، دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره مراجعه کنند.

لازم به ذکر است واحد اطلاعات و پاسخگویی به سوالات در این باره از این تاریخ لغایت 97/12/22 همه روزه به‌غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان است؛ به همین منظور داوطلبان به منظور پاسخگویی به سوالات خود می‌توانند به بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و یا با شماره تلفن 42163- 021 تماس حاصل کرده و از مراجعه حضوری خودداری کنند.

هزینه ثبت‌نام آزمون تولیمو چقدر است؟

هزینه ثبت نام در این آزمون، 60 هزار تومان است. داوطلبان باید توجه داشته باشند امکان انصراف یا استرداد وجه هزینه آزمون وجود ندارد؛ به همین منظور داوطلبان باید از ارسال درخواست انصراف از شرکت در آزمون و استرداد هزینه خودداری کنند. چنانچه داوطلب قادر به شرکت در آزمونی نباشد می تواند حداکثر تا 15 روز قبل از روز برگزاری آزمون، به صفحه «آزمون های من» درپروفایل خود مراجعه و نسبت به تغییر آزمون اقدام کند.

پس از اتمام ثبت نام، تاریخ آزمون و شهر آزمون در بخش «آزمون های من» قابل مشاهده است و در صورتی که آزمون داوطلب با وضعیت کامل/موفق در این صفحه نمایش داده شود، ثبت نام وی قطعی بوده و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون و همچنین شماره صندلی حدودا 48 ساعت قبل از آزمون از طریق نرم افزار اینترنتی چاپ کارت ورود به جلسه که روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، بخش آزمون TOLIMO قرار می‌گیرد، قابل دسترس خواهد بود.

تغییر شهر آزمون

با توجه به محدود بودن ظرفیت مراکز برگزاری، اگر ظرفیت آزمونی که داوطلب قصد تغییر به آن را دارد تکمیل شده باشد، سامانه اجازه تغییر نخواهد داد. امکان به تاخیر انداختن آزمون به آزمون‌های همان سال شمسی بلامانع است؛ ولی انتقال به آزمون سال شمسی بعد وجود ندارد.
همچنین امکان جلو انداختن آزمون و تغییر تاریخ آزمون ماه‌های بعد به آزمونی که فایل ثبت نام آن بسته شده است وجود ندارد؛ زیرا فایل ثبت نام 15 روز قبل از روز برگزاری آزمون بسته خواهد شد.

جزئیات برگزاری، سوالات و نمره‌دهی آزمون تولیمو

داوطلبان در روز آزمون بایستی کارت ﺷﺮکت در ﺟﻠﺴﻪ آزﻣﻮن، کارت ملی یا گذرنامه و نوشت افزار جهت پاسخگویی ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. همچنین همراه داشتن وﺳﺎیل اﺿﺎفی ﻣﺎﻧﻨﺪ کیف، کوﻟﻪﭘﺸتی یا ﺳﺎک، کتاب، ﺟﺰوه، ﻣﺎشین ﺣﺴﺎب، ﺗﺒﻠﺖ، ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه، پیجر، بیسیم، یادداﺷـﺖ و غیره ... غیرمجاز است و فردی که چنین وسایلی را همراه داشته باشد، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺘﺨﻠﻒ تلقی و ﺑﺮاﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮن رسیدگی ﺑﻪ ﺗﺨﻠﻔﺎت و ﺟﺮایم در آزﻣﻮنﻫﺎی ﺳﺮاﺳﺮی ﺑﺎ وی رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

در جلسه آزمون منحصرا سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش می شود و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از 4 گزینه ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش درج شده، اقدام و با توجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه، علامت‌گذاری کنند.

لازم به ذکر است متن سوالات شنیداری فقط یک بار از بلندگو پخش می شود و قابل تکرار نیست.

نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می شود. دامنه نمره کل از ۳۱۰ تا ۶۷۷است. گفتنی‌ست نمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتر از۴۷۹ضعیف تلقی می شود. همچنین بخش نوشتاری نمره جداگانه‌ای دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ است که در کنار نمره کل در کارنامه درج می‌شود.

نتایج آزمون معمولا چند روز پس از آزمون اعلام می شود؟

نتایج آزمون معمولا بین 25 تا 35 روز پس از آزمون آماده و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد. همزمان با اعلام نتیجه از طریق سایت، نسخه ای از کارنامه به اداره پست تحویل می شود تا به نشانی اعلام شده در پروفایل داوطلبان ارسال شود.
لازم به ذکر است که نشانی مورد استفاده برای ارسال کارنامه برای هر آزمون حدودا 15 روز قبل از هر آزمون از پروفایل داوطلبان استخراج می‌شود و اگر پس از این زمان نشانی داوطلبی در پروفایل تغییر کند، کارنامه به همان نشانی قبلی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998213

وب گردی

وب گردی