امور تربیتی نیازمند نقد درونی است/ از توجه به آسیب‌های جدید گریزان نباشیم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: امروزه امور تربیتی نیازمند نقد درونی است، نباید از نقد مشتاقانه و توجه به آسیب‌های جدید گریزان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش (یاوران تربیت) در سالن وزارت کشور برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: با این که در تقویم مناسبت‌ها ۸ اسفند روز امور تربیتی نامیده شده و همکاران ما در نظام آموزش و پرورش در روزهای اخیر، برنامه‌های مختلفی را با هدف جلب توجه و نگاه‌ها به موضوع تربیت داشته اند؛ اما اهمیت به عرصه تعلیم و تربیت روز، هفته و ماه نمی‌شناسد و همواره باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت دو بال پرواز و شکوفایی استعداد، رشد و تربیت یک نسل با هویت و نقاد را دنبال می‌کند و این موضوع هدف و آرمان هر نظام آموزشی محسوب می شود که به دنبال دو بال اصلی یعنی تعلیم و تربیت است.

فولادوند تصریح کرد: همچنین زندگی بهتر و دستیابی به حیات طیبه از طریق توجه به دو بعد تعلیم و تربیت ممکن می شود، اگر چه محیط خانه و جامعه نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم در امر تربیت موثر هستند؛ اما وظیفه اصلی آن برعهده نظام آموزش و پرورش است.

وی در ادامه گفت: در این سال ها، نهاد امور تربیتی فراز و فرودهای زیادی داشته و تجربه‌های زیادی اندوخته است.

فولادوند افزود: نقش بی‌بدیل مربیان و امور تربیتی در راستای دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید از جلوه‌های ماندگار امور تربیتی است.

وی بیان کرد: برکات و آثار این شجره طیبه نباید ما را از شناخت آسیب‌ها باز دارد؛ زیرا امروزه امور تربیتی نیازمند نقد درونی است، نباید از نقد مشتاقانه و توجه به آسیب‌های جدید گریزان باشیم.

فولادوند در پایان خاطرنشان کرد: نگرش و دیدگاه ما در سیاست‌گذاری‌ها باید براساس تنوع و کثرت فرهنگی باشد و خانه، مدرسه و جامعه همه باید بتوانند در امر تربیت موثر واقع شوند. همچنین باید بدانیم که مدرسه سرزمین متصل به جامعه است و دغدغه اصلی آن باید تربیت جامعه باشد و لازم است امور تربیتی محور و بدنه نظام آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998237

وب گردی

وب گردی