واحدهای دانشگاه آزاد هزینه‌های خود را منطبق با درآمدهای واقعی تنظیم کنند

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، گفت: جلسات بررسی بودجه، هوشیارباشی برای استان‌ها بود که هزینه‌های خود را منطبق با درآمدهای واقعی ببینند تا بتوانند برنامه‌های خود را براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، محقق کنند.

احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌ها با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: برای اولین‌بار است که سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر می‌کند و از رؤسا و معاونان و مدیران مالی استان‌ها دعوت می‌شود تا پیش‌بینی بودجه‌ای استان خود را براساس واقعیات موجود ارائه کنند. در این جلسات با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد بودجه سال جاری بررسی و اشکالات مربوط به متمم بودجه 97 که مربوط به پنج ماه اول سال 98 است، احصا شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اشکالاتی که مربوط به پیش‌نویس استان‌هاست، بخش‌نامه و آیین‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم دچار اشکالات بود که در همین جلسات با دستور دکتر طهرانچی قرار شد مواردی که نیاز به اصلاح دارد در بخش‌نامه‌های جدید برطرف شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه قطعا خروجی این جلسات اتصال خوب هیأت امنای استان‌ها با سازمان مرکزی خواهد بود، گفت: این جلسات هوشیارباشی برای استان‌ها بود که هزینه‌های خود را منطبق با درآمدهای واقعی ببینند تا بتوانند برنامه‌های خود را براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، محقق کنند.

دکتر آذین خاطرنشان کرد: انتقال درآمدهای واحدهای دانشگاهی به حساب خزانه سازمان مرکزی باعث می‌شود هزینه‌ها بر مبنای بودجه مصوب باشد، این اقدام پیش‌بینی بودجه را به واقعیت و تحقق آن نزدیک‌تر می‌کند. به عنوان نمونه اگر تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در بودجه به واقعیت نزدیک باشد، پرداخت حق‌التحقیق و حق داوری‌ها هم براساس واقعیت انجام می‌شود و واحدها در پرداخت‌ها دچار مشکل نخواهند شد.

وی با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ارائه تسهیلات اعتباری با کمترین کارمزد بانکی به دانشجویان اظهار داشت: تا پیش از این براساس دستورالعمل‌های دانشگاه، واحدها اجازه داشتند تا فقط از محل منابع صندوق رفاه دانشجویی برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها به‌منظور ارائه تسهیلات به دانشجویان استفاده کنند؛ اما دکتر طهرانچی در جلسات بودجه تأکید داشتند که سرمایه‌های مالی دانشگاه در بانک‌های طرف قرارداد دانشگاه مانند بانک قرض‌الحسنه مهرایران و رسالت سپرده‌گذاری شود تا دانشجویان بتوانند وام‌هایی با کمترین کارمزد را دریافت کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 998240

وب گردی

وب گردی