التیام زخم‌های سوختگی  با فناوری گیاهی

یک شرکت دانش بنیان داخلی مردادماه سال 95 با هدف توسعه تحقیقات و تولید داروهای جدید گیاهی شکل گرفت و در این چند سال موفق به اختراع بیش از 40 نوع داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری ها شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان داخلی در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است و نتیجه تحقیقات به عمل آمده در این شرکت، اختراع بیش از چهل نوع داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری ها است.

محمد زاهدی الوندی مدیر عامل شرکت اکسیر بقای ستاره سعادت درباره محصولات تولیدی شرکت، می گوید: در حال حاضر تنها یک داروی ما به مرحله تولید رسیده است و 40 داروی دیگر در مرحله ثبت اختراع قرار دارد.

وی افزود: داروی تولید شده در شرکت پماد درمانی سوختگی و زخم بستر گل زوفا است، این پماد برای زخم بستر، زخم های دیپریدی و انواع زخم های ناشی از آفتاب سوختگی، آتش، آب جوش، عرق سوزی و سایر آلاینده های شیمایی مورد استفاده قرار می گیرد. تمام فرمولاسیون آن کاملا طبیعی و گیاهی است.

به گفته این فعال دانش بنیانی، در حال حاضر حدود 5 هزار عدد از این پماد در کشور تولید شده است. حدود 2 هزار پماد از این تعداد، در شهرهای قم، اراک و ساوه به فروش رسیده است. اما با توجه به این که این پماد تازه به مرحله تولید رسیده است؛ هنوز اقدام موثری برای فروش بیشتر نکرده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: برای بازار هدف دولت باید برنامه‌ریزی کند و شرکت‌هایی را مورد حمایت قرار دهد. اگر از شرکت های دانش بنیان حمایت شود، شرکت می تواند نیاز بازار را برطرف و عرضه و تقاضای خود را مدیریت کند و بدون دغدغه به تحقیق و نوآوری بپردازد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان که در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است، در ادامه عنوان کرد: برای تولید محصول خود از صندوق نوآوری و شکوفایی وام دریافت کردیم. البته اگر میزان این حمایت ها بیشتر شود، قطعا شرکت ها هم دغدغه کمتری برای تولید محصولات خود دارند.

وی درباره تعداد شاغلان در این واحد صنعتی، گفت: در حال حاضر با توجه به این که در مرحله ثبت اختراعات خود هستیم، تنها 5 نفر از متخصصان حوزه گیاهان دارویی در شرکت ما فعالیت می کنند؛ اما با توسعه تولیدات خود، تلاش می کنیم بر تعداد شاغلان در شرکت بیافزاییم.

پایان پیام/

کد خبر: 998261

وب گردی

وب گردی