برگزاری جلسات بررسی بودجه برای حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی کارآمد است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، اظهار داشت: برگزاری جلسات بودجه برای حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مفید و کارآمد است و ساختار بودجه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت واقعی و عملیاتی بررسی و اشکالات پیش‌نویس تهیه شده از سوی واحدها برای متمم پنج ماهه نخست سال 97 اعلام می‌شود.

عبدالله خالصی دوست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز درباره برگزاری جلسات بررسی متمم پنج ماهه بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر طهرانچی، اظهار داشت: برگزاری این جلسات برای حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مفید و کارآمد است و ساختار بودجه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت واقعی و عملیاتی بررسی و اشکالات پیش‌نویس تهیه شده از سوی واحدها برای متمم پنج ماهه نخست سال 97 اعلام می‌شود که واحدها باید اقدام به رفع اشکالات و ایرادها کنند.

وی ادامه داد: تخصیص بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته به صورت سوری و تشریفاتی بود؛ اما در جلسات بررسی بودجه استان‌ها که به ریاست دکتر طهرانچی برگزار شد، نشان‌ دهنده این است که از این پس بودجه در دانشگاه آزاد اسلامی جدی گرفته می‌شود و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید دارند که تخصیص منابع و اعتبارات بودجه‌ای به واحدهای دانشگاهی براساس بودجه پیشنهادی و مصوب واحدها انجام خواهد شد و به هیچ وجه پرداخت خارج از بودجه به واحدها تعلق نمی‌گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع، استان‌ها باید بودجه سالانه خود را براساس میزان درآمد و مصارف واقعی خود ببینند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان با اشاره به عملکرد بودجه‌ای این استان در سال 97، گفت: بودجه استان سمنان نسبت به سال 96 خیلی بهتر شده است و 90 درصد پیش‌بینی محقق شد، 10 درصد محقق نشده هم ناشی از درآمدهای تکلیفی بود که عدم تحقق آن دور از انتظار نبود.

دکتر خالصی دوست افزود: در جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به شیوه سایر استان‌ها، ابتدا بودجه امسال استان مورد ارزیابی قرار گرفت و مواردی که در پیش‌نویس متمم پنج ماهه بودجه سال 97 ایراد داشت، شناسایی و مقرر شد تا روز یکشنبه 12اسفندماه نسخه اصلاح­ شده را به سازمان مرکزی ارسال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاهی باید به سمت تنوع فعالیت‌ها بروند و در بودجه موارد درآمدی و هزینه‌ای را به صورت خرد پیش‌بینی کنند. پیشنهاد من این است که اگر استان‌ها درآمد بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به پیش‌بینی خود در متمم و بودجه سالانه داشتند، مورد تشویق قرار بگیرند تا انگیزه بیشتری برای ارتقای فعالیت‌ها داشته باشند و اختیارات استان‌ها برای اجرای برنامه‌ها بیشتر شود که البته این موضوع مورد تأکید دکتر طهرانچی نیز هست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به واریز درآمد واحدهای دانشگاهی به حساب خزانه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تخصیص منابع براساس بودجه مصوب استان‌ها، اظهار داشت: تجمیع درآمدهای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حساب خزانه مرکزی بسیار اقدام مفید و منطقی است و از انحرافات جلوگیری می‌کند. این کار باعث می‌شود واحدها مجاب شوند در هزینه‌کردهای خود دقت بیشتری داشته باشند.

کد خبر: 998263

وب گردی

وب گردی