گوشت و میوه به اندازه کافی برای عید تهیه شده

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: همه ارزاق مورد نیاز کشور در حوزه کشاورزی تأمین شده، میوه خریداری و به استان‌های کشور ارسال شده و محصولات پروتئینی هم به طور کامل تأمین شده است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمهدی بخشنده معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نمایشگاه دستاورد بخش کشاورزی گفت: همه ارزاق مورد نیاز کشور در حوزه کشاورزی تأمین شده، میوه خریداری و به استان‌های کشور ارسال شده است و محصولات پروتئینی هم به طور کامل تأمین شده است.

معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مورد گوشت قرمز، هم واردات به حد کافی انجام شده و مطابق با تصمیم‌گیری‌ انجام شده، تأمین گوشت با وزارت جهاد کشاورزی است و توزیع آن به عهده ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت است که آنها این کار را انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در سال آینده هم همچنان واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ انجام خواهد شد، گفت: دیروز مجلس در آخرین بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ ، دست دولت را باز گذاشته است که هم در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومان، ارز ترجیحی و یا ارز نیمایی هر کدام را که دولت تشخیص داد، برای محصولات مختلف اقدام به واردات کند.

بخشنده در پاسخ به سؤال دیگر فارس که پرسید، قیمت قند و شکر در بازار به گفته مردم دو برابر شده است، گفت: نه خیر قیمت قند و گوشت دو برابر نشده است و حتی یک و نیم برابر هم نشده است، قیمت مصوبی توسط دولت وجود دارد و طی روزهای گذشته هم مقدار زیادی شکر وارد کشور شده و به استانها ارسال شده است.

به گزارش فارس، طی چند روز گذشته برخی شهروندان به فارس گزارش دادند که قیمت قند و شکر در بازار افزایش یافته است.

به گزارش فارس، یک خریدار شکر به خبرنگار فارس اعلام کرد: روز ۲۲ بهمن برای خرید شکر رفتم و با نرخ کیلویی ۳ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری کردم، اما امروز قیمت به ۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

خریدار دیگری به خبرنگار فارس گفت: دو روز پیش شکر با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کردم و امروز قیمت کیلویی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در حال حاضر ۸۳ درصد نیاز غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود و طی سالهای گذشته برنامه‌های منظمی برای افزایش تولید داشتیم، طوری که عملکرد در آبیاری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی گفت:‌ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تمام اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه کشاورزی را محقق کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998277

وب گردی

وب گردی