با گوشی‌های «‌فیچر فون» بیشتر آشنا شوید

فیچر فون‌ها نه یک گوشی معمولی هستند و نه یک گوشی هوشمند. دستگاهی مابین این دسته‌ها محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فیچرفون (انگلیسی: Feature phone) یک پس نام است که برای توصیف یک رده از تلفن‌های همراه استفاده می شود.

موبایل‌های فیچرفون قابلیت‌های بیشتر و متنوع تری نسبت به موبایل‌های ساده دارند که تنها قادر به تماس صوتی و ارسال و دریافت پیامک هستند.

فیچرفون‌ها از سیستم عامل و رابط کاربر انحصاری و ناشناخته استفاده می کنند و در کنار ارائه قابلیت تماس صوتی و ارسال و دریافت پیامک، قابلیت‌های پخش فایل‌های چندرسانه‌ای و فعالیت‌های مرتبط با اینترنت، دوربین عکاسی، چراغ قوه، رادیو و ضبط صدا را نیز ارائه می دهند.

بعضی مدل‌های فیچرفون دارای خشاب کارت حافظه و درگاه microUSB نیز هستند که می‌توان برای افزایش ظرفیت حافظه و انتقال فایل‌ها از آنها استفاده کرد.

نوکیا ۱۳۰ یک نمونه از موبایل‌های فیچرفون

مزایای فیچرفون نسبت به تلفن هوشمند:

عمر باتری بسیار بالاتر

قیمت بسیار پایین

سادگی بیشتر در استفاده

بدنه بسیار مقاوم‌تر

هزینه‌های جانبی و تعمیر کمتر

به تازگی در نمایشگاه « MWC ۲۰۱۹ » یک گوشی از این رده توسط شرکت مخابراتی فرانسوی «Orange» عرضه شده است. این گوشی « سانزا » نام دارد و از دسته گوشی های مقرون به صرفه‌ای محسوب می شود که قیمت آن 20 دلار است.

مدیر عامل شرکت «Orange» در مصاحبه‌ای گفت: «سانزا در حقیقت نه یک گوشی هوشمند است و نه یک گوشی معمولی. دستگاهی مابین این دسته‌ها محسوب می‌شود.» سانزا، بر اساس تعاریف معمول از یک گوشی، طراحی و ساخته شده ولی عملا جزو دسته جدیدی از تلفن‌های همراه محسوب می‌شود که تحت عنوان «Feature Phones» یا گوشی‌های ارزان ‌قیمت و مقرون به صرفه شناخته می‌شوند.

سیستم عامل سانزا، «Kai OS » نام دارد که زیرشاخه‌ای از سیستم عامل منسوخ شده فایرفاکس موزیلا محسوب می‌شود. البته سیستم جدید قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه‌های پیش از خود دارد و تاکنون بیش از ۸۵ میلیون بار دانلود شده است. نمای بیرونی این گوشی نسبت به مد روز عقب‌تر است و چندان شکیل نیست. گوشی‌های فیچرفون ، به بازار برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود مجهزند. همچنین به تازگی امکان استفاده از دستیار هوشمند گوگل نیز از طریق این گوشی‌ها فراهم شده است. البته هنگام معرفی این دستگاه، نقاط ضعف زیادی دیده شد مانند تاخیر بسیار طولانی در پاسخ به یک درخواست؛ اما سخنگوی «Orange» گفت این موضوع اهمیت ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998279

وب گردی

وب گردی