مقدمه ای بر نانوحافظه های مغناطیسی منتشر شد

کتاب «مقدمه ای بر نانوحافظه های مغناطیسی» تالیف مجید فرهمندجو، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین - پیشوا منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مواد مغناطیسی کاربردهای فراوانی از جمله نانوحافظه های مغناطیسی، محیط های ضبط مغناطیسی و... را دارا هستند و برای از بین بردن سلولهای سرطانی استفاده می شوند.

این کتاب در ابتدا مطالعه ای بر معرفی نانوتکنولوژی، کاربردها و انواع روشهای ساخت نانوذرات دارد و به بررسی خواص بلوری، مغناطیسی و اپتیکی آنها را برای خواننده تشریح می کند در ادامه به طور اختصاصی، ساخت نانوآلیاژهای مغناطیسی آهن - پلاتین (FePt) بصورت نانوحافظه های مغناطیسی در محیط ضبط مغناطیسی را مورد بررسی قرار داده و به تشریح پایداری آنها و خواص بلوری مغناطیسی می پردازد.

هدف از تدوین این کتاب، جمع آوری نکات مهم و اصلی مواد مغناطیسی از جمله نمونه های تک حوزه، چند حوزه، مواد سوپرپارمغناطیس و مواد مغناطیسی ابرشبکه مورد استفاده در نانوحافظه های مغناطیسی است که به طور تئوری و تجربی مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند.

کتاب «مقدمه ای بر نانوحافظه های مغناطیسی» می تواند برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش حالت جامد و نانوفیزیک در دروس مرتبط با نانوفناوری و همچنین دانشجویانی که در زمینه تجربی ساخت و سنتز نانوذرات فعالیت می کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب «مقدمه ای بر نانوحافظه های مغناطیسی» در 156 صفحه و شمارگان هزار نسخه با قیمت17 هزار و 500 تومان، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین – پیشوا، منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998283

وب گردی

وب گردی