دانشگاه‌ها باید در صنعت و اقتصاد دانش‌بنیان پیشتاز باشند

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باتوجه به رویکرد و فرمایشات مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب اسلامی، دانشگاه‌های کشور باید در حوزه صنعت و اقتصاد دانش بنیان پیشتاز باشند.

حسین نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ظرفیت های تقویت مسئله دانش در کشور که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در واقع راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات کشور است و به همین دلیل باید به دنبال اجرایی کردن این راهکارها باشیم.

وی افزود: هدف‌گذاری‌ها به نوعی است که تا می خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم، متوجه می شویم هدف از ما عبور کرده و نیازهایی که به دنبال رسیدن به آن بودیم تحقق پیدا نکرده است.

نصیرزاده ادامه داد: باتوجه به رویکرد و فرمایشات مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب اسلامی، دانشگاه های کشور باید در حوزه صنعت و اقتصاد دانش بنیان پیشتاز باشند و هدف‌گذاری‌های صحیحی را در پیش بگیرند.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید از حوزه‌های مختلف دانش برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه کنند؛ اگر برای پیشرفت صرفا به دنبال مقاومت باشیم، قطع به یقین قدرت مقابله با شرایط بحرانی را نخواهیم داشت. اقتصاد جهانی در حال تحول است و لذا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید علاوه بر افزایش مقاومت در برابر استکبار جهانی، شاهد پیشرفت‌های روز افزون همگام با جوامع بین المللی باشیم.

وی با بیان این که رهنمودهای مقام معظم رهبری را باید اجرایی کنیم، اذعان داشت: دانشگاه ها باید شناسایی درستی از فرآیندها و مسائل جامعه داشته باشند؛ دانشگاه ها به عنوان اولین گام وظیفه دارند مشکلات کشور را شناسایی و بررسی کنند که چگونه می شود در گام دوم انقلاب اسلامی این مشکلات را رفع کنند. اگر گره های کشور را به وسیله دانشگاه باز کنیم، جامعه ما پیشرفت و رشد خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 998310

وب گردی

وب گردی