چرا دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود؟/ پاسخ سخنگوی قوه  قضاییه

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود، گفت: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا امروز در نشستی صمیمی با خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در قوه قضاییه می‌مانید یا خیر گفت: بنده خود را بدهکار نظام می‌دانم و تا هر وقت مسئولان تشخیص دهند، در خدمت نظام و مردم خواهم بود و حتماً در خدمت رئیس جدید قوه قضاییه خواهم بود و کمک خواهم کرد؛ برای بنده مهم این است که در خدمت مردم و نظام باشم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در فضای مجازی فعالیت می‌کنید یا خیر؟ گفت: در فضای مجازی نیستم.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاییه پرسید که آیا فرزندان شما در قوه قضاییه هستند گفت: هیچ یک از فرزندانم در قوه قضاییه مشغول به کار نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بر ضرورت همفکری رسانه‌ها نسبت به هدفگذاری در سال ٩٨ و تمرکز بر مسائل مختلف تأکید کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه مبارزه با فساد و احقاق حقوق عامه گفت: قوه قضاییه احقاق حقوق عامه در اولویتش بوده و هست، ولی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند.

معاون اول قوه قضاییه بر نقشی که رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند ایفا کنند تأکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم پیشگیری از وقوع جرم است؛ چراکه پیشگیری بهتر از درمان است و رسانه‌ها می‌توانند نقش داشته باشند البته معاونت پیشگیری از وقوع جرم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با معطوف ساختن رسانه‌ها بر محور‌هایی از جمله حبس زدایی، مجازات جایگزین حبس، و مبارزه بدون تبعیض با فساد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند فوق العاده مؤثر باشند که قوه قضاییه بهتر و بدون تبعیض با فساد برخورد کند.

وی یکی از علایق خود را دیدار‌های مردمی عنوان کرد و با اشاره به اثرات مثبت این دیدار‌ها در رسیدگی به امور مردم، گفت: دوست دارم هرچه بیشتر با مردم سروکار داشته باشم ولی بیم آن را دارم از انجام کار‌های موظفی باز بمانم و امیدوارم در سال آینده دیدارهای مردمی بیشتری را برگزار کنم.

خبرنگاری پرسید برخی عنوان می‌کنند که چرا دادگاه اخلالگران اقتصادی علنی است، ولی دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود؟ که سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال بیان کرد: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه رهبری نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998313

وب گردی

وب گردی