آشکارسازی ظرفیت‌های خفته دانشگاه برای برتری در رقابت‌ علمی کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر آشکارسازی ظرفیت‌های خفته دانشگاه برای برتری در رقابت‌‌های علمی کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اسماعیل عبداللهی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه‌های مختلف معاونتی دانشگاه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف هیئت رئیسه که باید به‌طور جدی دنبال شود، سیاست‌گذاری صحیح و متناسب با شرایط موجود کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحول دانشگاه است، عنوان کرد: در این راستا نخستین و مهم‌ترین اصل که به‌درستی می‌تواند الگو و راهنما باشد، بیانات اساسی و بنیادین مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و راهبرد و الزامات اساسی جهاد بزرگ برای آینده گفت: فرمایش‌های ایشان در این بیانیه امیدواری‌های بسیاری را در مردم و جامعه به وجود آورده است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، اصل انقلاب و تحولات عظیم کشور در تمام عرصه‌ها با هیچ انقلاب و برهه تاریخی ایران قابل قیاس نیست، تصریح کرد: یکی از این تحولات بی‌شمار که دانشگاهیان آن را رقم زده‌اند، دستاوردهای مهم علمی و پژوهشی در کنار افزایش قابل توجه تعداد دانشجو، تعداد اعضای هیئت علمی، تربیت نیروهای متخصص، تعدد دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های فراوان علمی در کشور است.

عبدالهی با بیان اینکه قطعاً دستیابی به اهداف برنامه‌های تدوین‌شده در چارچوب قانون، افتخاری برای نظام عزتمند ایران اسلامی است، اظهار کرد: البته توصیه‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری برای رسیدن به وضعیت مطلوب علمی در کشور نشان از عمق نیازهای علمی و نقش آن در ثبات و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه زمانی که سخن از اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها مطرح می‌شود، منظور تجلی تمام آرمان‌های اسلام و انقلاب در عملکرد دانشگاه است، اضافه کرد: در این راه یکی از بخش‌های مهمی که باید وارد عمل شده و ابتکار عمل را به دست بگیرد، گروه آموزشی معارف اسلامی است؛ چراکه درس‌های تربیتی که بعد از انقلاب در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند به این منظور تدوین شده‌اند.

وی دو عنصر سازنده و اصلی برای اعتلای فرهنگی در دانشگاه را استاد و دانشجو برشمرد و تشریح کرد: این تعداد دانشجو در کشور بخش مهم تأثیرپذیر و تأثیرگذاری در جامعه هستند که هم می‌توانند از انقلاب الهام بگیرند و هم خود الهام‌بخش برای دیگران باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ظرفیت‌های سما، علوم پزشکی و رشته‌های کاربردی در استان بوشهر را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در عرصه برنامه‌ریزی معرفی و اظهار کرد: تأسیس مدارس عالی تخصصی و مهارتی حسابداری، نفت و گاز در حوزه سما و گسترش فعالیت در رشته‌های تحصیلی پیراپزشکی، روانشناسی، حقوق، دریانوردی و حمل و نقل دریایی فقط بخشی از این ظرفیت‌های مهم است.

عبدالهی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دارابودن زیرساخت‌های مناسب مانند فضای آموزشی، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی متنوع و کاربردی، خوابگاه و سرای دانشجویی، سلف سرویس بستر قابل اتکایی برای جذب دانشجوی غیرایرانی است بر تلاش بیشتر در این‌باره تأکید کرد.

وی لازمه مدیریت منابع را وجود استراتژی در امور دانست و تصریح کرد: استراتژی بدون مطالعه و آگاهی میسر نخواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر آشکارسازی ظرفیت‌های خفته دانشگاه برای برتری در رقابت‌ علمی کشور تأکید کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در کنار مطالعه مستمر و تحلیل دقیق وضعیت موجود را راهکار اساسی برای برون‌رفت از سکون در کارها دانست.
انتهای پیام/
کد خبر: 998359

وب گردی

وب گردی