جشنواره خوارزمی امسال به علوم کاربردی توجه ویژه‌ای داشته است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در این جشنواره توجه ویژه‌ای به علوم کاربردی شده است؛ در واقع ارائه فناوری‌هایی که بتواند مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و صنعتی را حل‌و‌فصل کند،‌ مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جشنواره خوارزمی یکی از جشنواره پر‌سابقه در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و مورد استقبال پژوهشگران و نخبگان قرار گرفته است.

وی افزود: معرفی محققان و صاحبان دانش کاری نمادین است؛ تعداد بسیار زیادی از محققان با سابقه و دانش‌پژوهان جوان در کشورمان زندگی می‌کنند. طی فرآیندهای گزینشی، علمی و گروهی از مجموعه‌ها، افراد و آثار به جشنواره‌هایی همانند خوارزمی معرفی خواهند‌ شد.

وزیر علوم بیان کرد: حضور دانشمندان خارجی در این جشنواره فرصتی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، انتقال دانشجو و پذیرش نخبگان علمی است. بدون همکاری های بین‌المللی، حرکت علمی به صورت کامل صورت نمی‌گیرد.

غلامی ادامه داد: در این جشنواره توجه ویژه ای به علوم کاربردی شده است؛ در واقع ارائه فناوری‌هایی که بتواند مشکلات موجود در حوزه های مختلف علمی، پزشکی و صنعتی را حل و فصل کند،‌ مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر علوم با بیان این که در چند سال گذشته آثار بسیار خوبی در حوزه تکمیل فناوری های جدید شاهد بوده‌ایم، بیان کرد: در کنار این توفیقات، خروج مجموعه‌های جدیدی از شرکت های جوان مبتنی بر دانش های جدید و استارت‌آپ‌ها، امیدی بسیار قوی در حوزه علمی و فناوری کشور ایجاد کرده است.

وزیر علوم تصریح کرد: تلاشمان در دولت این است که حمایت‌های بیشتری را از پژوهشگران جوان و شرکت های دانش بنیان داشته باشیم؛ فارغ التحصیلان کشور به وسیله دانش و فناورهایی که آموخته‌اند، باید بتوانند برای نیروهای جوان دیگر شغل ایجاد کنند تا بتوانیم استقلال و توسعه کشور را تضمین کنیم.

وزیر علوم تاکید کرد: تلاش برای به فعلیت رساندن ظرفیت های عظیمی که در کشور وجود دارد، وظیفه اصلی ماست.

غلامی در پایان گفت: نیروهای انسانی دانشمند سرمایه‌های بنیادین کشور هستند؛ ما به وجود این دانشمندان افتخار می‌کنیم و خدمت به این مجموعه‌های ارزشمند را وظیفه خودمان می دانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998363

وب گردی

وب گردی