پای ماشین پولشویی به دادگاه باز شد/ماجرای فرار مالیاتی در پرونده شرکت‌های هدایتی

در دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی قرار است حسین هدایتی از خودش در برابر اتهامات وارده دفاع کند؛ ریاست دادگاه به عهده قاضی مسعودی مقام است.

به گزارش ایسکانیوز، قاضی در ابتدای جلسه با دعوت از وکیل حسین هدایتی دولابی، کیفرخواست را به موکل او قرائت کرد.

مدیرخراسانی وکیل حسین هدایتی گفت: پولشویی به میزان 586 میلیارد فرمودید که منشا پولشویی گفتید باید مال حرام باشد، بانک ها منشا پول هستند و اصل پول از بانک خارج شده است مگر اینکه بگوییم پول‌های در بانک حرام است.

وی افزود: در صورتی که اساسا پولی که از بانک خارج شده است را نمی‌توان پولشویی حساب کرد چون منشا آن پول حرام نیست.

رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی

قاضی گفت: ما فقط به اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی می‌کنیم و در رابطه پولشویی اینکه عایدات پولشویی برای صرف در موارد غیرقانونی صرف شود.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات موکل حسین هدایتی گفت: یک جمع بندی کلی از جلسه گذشته توضیح می‌دهم. آقای هدایتی در پوشش 8 شرکت تسهیلات و ضمانتنامه اخذ کردند. آقای هدایتی در جلسه قبل عنوان کردند که کلیه موارد روند اخذ مصصوبه و وثیقه گذاری مربوط به آقای موسوی نژاد است که این درست نیست.

وی افزود: از 8 شرکتی که وجود دارد 5 شرکت با همکاری آقای موسوی نژاد تسهیلات انجام گرفته که در این 5 فقره شرکت نقش آقای موسوی نژاد محرز است. اما در 3 شرکت دیگر چه آقای هدایتی؟ شما در این 3 شرکت دخیل بودید یا خیر؟ کلیه تسهیلاتی که دریافت کردند آقای موسوی نژاد از 3 منبع آقای هدایتی، روابط آقای هدایتی و ضیایی و تبانی آقای هدایتی با شرکت سویل سازه است.

نماینده دادستان گفت: بانک سرمایه در شرایط بوده که نمی‌توانسته تسهیلات زیادی دهد چون بانک مرکزی برخورد می‌کرد. اینها می‌گفتند که ما یک منبعی را در داخل بانک بیاوریم و نقدینگی بانک بالا برود که بانک مرکزی دیگر اذیت نکند. با چندین گروه رایزنی می‌کنند که منابع بیاورند، یکی آقای شریعتی، دیگری آقای جواهری، دیگری آقای تقوایی، دیگری آقای شرافتی پولی می‌آورند که در بانک سپرده با سود باز می‌کنند.

ماجرای توافق‌های ویلایی!

وی ادامه دارد: آقای موسوی نژاد با مذاکراتی که با بخشایش و کاظمی داشتند حتی مواردی که در داخل ویلاها انجام می‌شد صحبت می‌کنند و میگویند ما منبع می‌آوریم و شما وام بدهید. یک تفاهم نامه ای می‌نویسند که آقای بخشایش اول آن را امضضا می‌کند و می‌گوید از بانک ثامن پول می‌آوریم و شما وام بدهیم. بعداً آقای موسوی نژاد کنار می‌کشند و آقای شریعتی به جای ایشان می‌آید و بنا می‌شود 300 میلیارد تومان در بانک وارد کنند به مدت 5 سال.

نماینده دادستان گفت: اولاً با اینکه مقرر بود 5 سال پول در بانک باشد اینها 2 ماهه پول و تسهیلات را گرفتند و 2 ماهه زیر پای تسهیلات خالی شده حتی در مصوبات آمده که سررسید تسهیلاتی که گروه هدایتی می‌گیرند باید یک ماه زودتر از سررسید تسهیلات باشد اما چه اتفاقی افتاده، 1 ماهه، 2 ماهه این تسهیلات را گرفتند.

وی افزود: اینها یک طور دور زدن بانک مرکزی انجام می‌دادند که در این موارد 21 میلیارد تومان حق دلالی کشف کردیم خودشان گفتند 56 میلیارد، اگر بیشتر است توضیح دهند تا ما وصول کنییم. آققای شریعتی نیز که تفاهمنامه را با بانک امضا کردند پوششی و صوری بوده است.

۲ ملک در جاده جهرم پشتوانه تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی شد

نماینده دادستان بیان داشت: آقای شریعتی به دستور شما (موسوی نژاد) پای توافقنامه را امضا کردند. اینها می‌روند سپرده تامین می‌کنند تا بتوانند مصوبه سازی کنند. مصوبه اخذ می‌شود و باید یک وثیقه‌ای در بانک بگذارند تا منابع را بگیرند، وثیقه چه بوده؟ 2 تا ملک در جاده جهرم به شیراز به عنوان وثیقه در بانک قرار می‌دهند به مبلغ 453 میلیارد که قیمت واقعی آن 32 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که آقای هدایتی فرموده بودند که من اصلا در جریان املاک نبودم و ملک را ندیدم، شما 5 خریدید از ایشان، چطور چند روز بعد 453 میلیارد تومان ارزش گذاری کردید؟

وی افزود: ترهین ملک هم با دستور آقای هدایتی بوده ، خودتان خردید و خودتان هم ترهین کردید. چطور 5 میلیارد خریدید و 453 میلیارد ترهین کردید؟ بنابراین نقش آقای هدایتی محرز است و نمی تواند بگوید من هیچکاره بودم و ملک را ندیدم.

نماینده دادستان تهران با اشاره به بند 5 مبایعه نامه مورد اشاره گفت: طرفین ملک را حضوری دیدند! اما آقای هدایتی می‌گویند که من ندیدم ملک را. بنابراین آقای هدایتی در جریان کامل گران نمایی‌ها بوده است.

وی گفت: 5 شرکت مجموعاً 320 میلیارد تومان از بانک خارج شده. منبع دوم تسهیلات 130 میلیارد تومان در قالب شرکت جهانکشت هیرمند اخذ ششده، اینجا نه وثیقه را آقای موسوی نژاد گذاشته و نه اصلاً حضضور داشته، در اینجا شخصص آقای هدایتی و آقای ضیایی بودند. در اینجا 7 مرحله تسهیلات اخذ شده. جاوید گشت هیرمند اصلاً وثیقه نداشته است.

وی ادامه داد: آقای یاسر ضیایی مصوبه را امضا می‌کنند و بعد به آقای هدایتی جهت تائید و امضا می‌فرستند. تا به امروز یک ملک به تأمین بانک در نیامده. آن ملک جاده مخصوص که وکالت بلاعزل داده شده اصلاً مالک آن آقای هدایتی نیست و مالک اصلی آن این واگذاری را قبول ندارد چون آقای هدایتی بدهکار است و ایشان بدهکار به صاحب اصلی ملک است. این هم منبع دوم همکاری با آقای ضیایی .

پای ماشین پولشویی به دادگاه باز شد

نماینده دادستان تهران با دعوت از آقای تولائی یکی از متهمین گفت: ماشین پولشویی آقای یاسر ضیایی که تمام اموال آقای ضیایی به نام ایشان (تولائی) انجام می‌شده است.

تولائی گفت: بنده تولیدی رنگ و تینر دارم و تهرانپارس اجاره نشین هستم.

نماینده دادستان گفت: این قراردادی است که آقای هدایتی به شما اجاره داده است. درسته؟

تولائی گفت: خیر، از آقای ضیایی اجاره کردم. رفاقت من از سال 92 با آقای ضیایی شروع شد. ایشان از مشکلات حقوقی و طلبکاران خود به من می‌گفت اگر می‌شود از حساب تو استفاده کنم. منم نمی‌دانستم ایشان چه کار می‌کند.

نماینده دادستان: شما می‌بینید که اقای هدایتی یک ملکی را به آقای ضیایی اجازه می‌دهند برای پوشش آقای تولائی را وارد ماجرا می‌کنند. 1.200 از تسهیلات به حساب آقای تولائی رفته، آقای ضیایی وقتی در بازداشت بودند همسر آقای هدایتی وثیقه می‌آورند و آقای ضیایی را از زندان آزاد می‌کنند.

وی افزود: منبع سوم تسهیلات تسهیلاتی بوده که آقای هدایتی در زمان حیدرآبادی دریافت کردند. تحقیقات ما این بود که نتوانستیم تبانی‌ها را به این صورت کشف کنیم به دلیل عمق زیادی که داشت. آقای حیدرآبادی هم که از کشور متواری شدند.

ماجرای تبانی هدایتی و مدیران بانک

نماینده دادستان تهران با اشاره به دلیل تبانی گفت: املاک داده شده بدون وثیقه، زمان آقای خانی یک شکایتی علیه بدهکاران بانکی صورت می‌گیرد، علیرغم شکایت علیه بدهکاران بانکی در 95.2.11 به حساب آقای هدایتی در همان روز که مصوب شده توسط هیأت مدیره واریز شده است! روز مصوبه هیأت مدیره تسهیلات به حساب شرکت آقای هدایتی رفته است. اینها قرائنی می‌تواند باشد بر تبانی.

وی گفت: جزء جزء مواردی که لازم است بگویم قابل توجه است. آقای هدایتی گفتند که پول‌ها را در کار تولید خرج می‌کردند، من می‌گویم پولی برای کار تولیدی دی کشور به کار نرفته است. در شرکت سروش تجارت سیمرغ فاکتور صادر شده برای خرید ده‌ها تن آلومینیوم و تسهیلات 70 میلیاردی که می‌تواند تکانی به این صنعت بدهد، فقط نیم کیلو آلومینیوم خریداری ککرده است. در شرکت ذوب و نورد آرتین اصلاً فاکتوری نبوده، در جاوید گشت هیرمند 2 مدل فاکتور صادر شده یک فاکتور خرید میل سیاه ده‌ها تن که 250 گرم میل سیاه خریداری کردند، در جاوید گشت هیرمند خرید ده‌ها تن کنجاله سویا بوده که 250 گرم هم کنجاله سویا خریداری نشده است.

فرار مالیاتی با چند لایه اقدام غیرقانونی

نماینده دادستان افزود: شرکت‌ها برای همدیگر فاکتور صادر می‌کرده اند. این فاکتورها در مواردی به حساب صادرکننده فاکتور پول واریز نشده و آن پول برگشت خورده است. بدهی مالیاتی این شرکت ها را چه کسی باید بدهد؟ این اقدام شما (هدایتی) فرار مالیاتی است. در شرکت‌ها به اسم بی بضاعت‌ها تسهیلات واریز می‌کنند و اسمی از آقای هدایتی نیست، این پولها به چند کارمند آقای هدایتی واریز می‌شده و خود آقای هدایتی اسمی از ایشان نیست. حتی آقای هدایتی یک سیمکارت و ملکی به نامش نیست ولی تمام اقدامات با رهبری آقای هدایتی بوده است.

وی گفت: قراردادها بدون وجه التزام است، شرکت جنرال تریدینگ که خارجی هم پایش وسط است، ضمانتنامه حسن انجام تعهد نهایتاً 10 الی 15 درصد قرارداد پایه باشد اما در این قراردادها به اندازه کل قراردادها است.

نماینده دادستان ادامه داد: این پول‌ها کجا مصرف شده؟ این پول‌ها توسط خود آقای هدایتی مصرف شده است. گروه هدایتی 92 میلیارد تومان به حساب پسر آقای موسوی نژاد واریز کرد است. 22 میلیارد تومان به حساب علی اکبر یقینی واریز شده، بخشی از خرج‌های ایشان (هدایتی) به عنوان شهرت طلبی‌های ایشان بوده است.

نماینده دادستان گفت: در یکی از تسهیلات در سروش تجارت سیمرغ شب عید تسهیلات واریز شده یعنی در تاریخ 12.27 ! شما در کدام بانک می‌بینید که 3 روز مانده به تحویل سال در ضمناتنامه جاوید گشت ضمانت‌نامه‌ای به مبلغ 50 میلیارد تومان صادر شده است. صورت های مالی شرکت‌ها فاقد تائیده جامعه حسابرسان بوده است.

صدور فاکتور خرید آلومینیوم از سوی شرکت مسافربری!

وی گفت: در یکی از شرکت‌ها با 100 هزار تومان افتتاح حساب شده هفته بعد 4 میلیارد وام گرفته است. شما می‌گویید در جاوید گشت هیرمند در خصوص جابجایی مسافر بوده اما آمده فاکتور آلومینیوم صادر کرده است. شرکت‌ها نیز فاقد گواهی مالیاتی بوده است و اگر دارید اررائه دهید به دادگاه بنابراین فرار مالیاتی در این شکرت‌ها بوده. شرکت‌ها اصلاً کارت بازرگانی نداشته یا اگر هم داشته‌اند اعتبارش تمام شده و فاقد اعتبار بوده.

وی افزود: آقای هدایتی از این میزان 586 میلیارد فقط 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بازپرداخت داشته است. این ملک جاده مخصوص هم بانک نمی‌تواند دریافت کند، این ملک صعب البیع است و نمی‌تواند بانک آن را قبول کند ضمن اینکه قیمت آن هم هنوز معلوم نیست که زمان آقای ضیایی 200 میلیارد در یک زمانی 400 میلیارد و در یک زمان دیگری 600 میلیارد تومان بوده که آقای هدایتی افرادی را جهت تحمیل این ملک به بانک آوردند که خوشبختانه اینها نتوانستند این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به کم کاری بانک مرکزی گفت: بیش از 10 برابر سرمایه ثبتی شرکت نمی‌توان تسهیلات داد، چرا بانک مرکزی بعضاً 1000 برابر سرمایه ثبتی وام داده است؟ اگر بانک مرکزی حواسش بود نه قوه قضاییه 3 سال علیرغم فشارها کار را انجام می‌داد.

متهم ردیف دوم: اتهاماتم را قبول ندارم!

پس از آن نوبت به رسیدگی به اتهامات موسوی نژاد رسید.

قاضی در خصوص کیفرخواست سید مهدی موسوی نژاد که آن را به جایگاه متهمین فراخواند گفت: مستند به شکایت بانک سرمایه، گزارش سازمان بازرسی کل کشور، گزارش حسابرسی بانک سرمایه، گزاش معاونت نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی، گزارشات ضابطین، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی و ... دال بر گران نمایی فاحش املاک لیان و کارسان توسط آقایان امیر هنرپیشه و همایون فیروزآبادی، اظهارات مطلعین و همچنین رونوشت توافقنامه میان حسین هدایتی دولابی با پرویز بخشایش و کاظمی جهت رفع موانع پرداخت تسهیلات متهم هستید به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی پولی و بانکی کشور از طریق مبلغ 930 میلیارد ریال. آیا اتهام انتسابی را قبول دارید؟

که موسوی نژاد در پاسخ گفت: خیر قبول ندارم.

دفاعیات خود را به شرح ذیل می‌گویم: از اینکه درباره فروش املاک کنار آقای هدایتی هستم متأسفم. هدایتی با ذکر افترا و اکاذیب نهایت تلاش خود را جهت تشویش اذهان عمومی و دادگاه سعی در فریب را دارند. آقای هدایتی از ابتدا در تشکیل پرونده حاضر تاکنون با همین خصیصه با طرح ادعاهای بی اساس ، افترا تلاش نمود تا مسئولین رسیدگی کننده را فریب دهد. همانطور که ملاحظه فرمودید ایشان در ابتدای جلسه قبلی تلاش نمودند شبهه فرمایشی بودن دادگاه را بیان کرد اما من به استدلال و پاکی دادگاه ایمان و اعتقاد راسخ دارم.

می دانم دادگاه برای برقراری حق تشکیل شده است

وی گفت: اینجانب به عنوان کسی که همانند آقای هدایتی توسط همان ضابطین بازجویی شده ام به قانونمندی پرونده موجود گواهی می‌دهم. کتمان حقیقت فاحش مبنی بر روابط غیر سالم ایشان با مدیران ارشد بانک عمق اعتماد به نفس ایشان بود.

هر دفاعیاتی را مطرح می‌کنم در عین صداقت و همراه با مستندات است. از آقای هدایتی استدعا می‌کنم برای یک بار هم که شده صادقانه و با دلیل صحبت کنند، بدانند فرار از مسئولیت و عدم پذیرش آن مشکلی را حل نمی‌کند، بنده هم مانند آقای هدایتی از جوانی در جبهه‌ها بودم و یک برادرم هم شهید شده است اما این دادگاه تشکیل شده که با دستاویز قراردادن مقدسات و ایجاد شبهه در خصوص حاکمیت حاشیه سازی نمائیم؟ یا اینجا اتکا به قانون با دلایل و مستندات است.

آقای هدایتی اینجا حاشیه فوتبال نیست که در قبال بذل سکه شاهد هورای طرفداران اجاره‌ایی خود باشید. تمام تلاش آقای هدایتی سو استفاده از صندلی خالی افرادی است که به عنوان متهم در ارتباط با وی بوده و در حال حاضر در دادگاه محترم حضور ندارند. تکنیک دیگر ایشان حواله امر به امور مجهول است که ذهن محترم دادگاه و ملت شریف ایران را مشغول امور غیر واقعی می‌نمایند.

ماجرای فالورهای ۱.۵ میلیونی و کشاندنشان به خیابان!

وی ادامه داد: شما ادعای تولیدکننده 40 ساله با سابقه هستید، آیا می‌توانید بگویید در کدام فعالیت اقتصادی خود بدون رانت موفقیت کسب کردید؟ در بازداشتگاه به بنده گفتید هزینه بازداشتم برای حاکمیت گران است چون من بیش از 1.5 میلیون نفر فالور دارم، این یک میلیون طرفدار فوتبالی را هم به خیابان می‌آورم، بنده فالوور ندارم اما دوران پدرخواندگی تمام شده که شما دایعه دار آن هستید. این کشور نیاز به سازنده و تولیدکننده دارد نه نیاز به وامخوار. امروز که از ارزش 600 میلیارد تومانی حداقل 3 هزار میلیارد تومانی می‌باشد بیایید لطف کنید فقط همان مبلغ را برگردانید و سعی به یغما بردن سرمایه بانک سرمایه نکنید.

موسوی نژاد با اشاره به اظهارات جلسه قبل هدایتی علیه او گفت: اجازه می‌خواهم تک تک اظهارات ایشان را مستنداً تقدیم دادگاه کنم که دادگاه متوجه عدم تطابق عقلی و واقعی بودن این حرف‌ها شوند. آقای هدایتی در جلسه قبل اعلام نمودند که 30 سال است که املاک را بدون بازدید خریداری می‌کند، صرفاً در خصوص 2 مبایعه نامه که با بنده ثبت کردند عدم صدق ادعا اثبات شد.

وی ادامه داد: اولاً براساس اظهارات کتبی آقای سهامی در دادسرای ناحیه 2 شعبه 11 که اقرار نمودند که قبل از انجام معامله و انعقاد مبایعه نامه وجهی به حساب آقای سهامی بابت خرید بلیت رفت و برگشت هواپیما واریز گردید که آقای هدایتی و افراد ایشان به محل پروژه‌ها بروند که آقای هدایتی به دلیل ترس از هواپیما از پروژه‌های پارسان و لیان بازدید کردند و بعد از بازدید آنها آماده انعقاد مبایعه نامه شدند.

قرائت یک مبایعانه توسط هدایتی آن هم ۲۰ بار!

وی افزود: در یکی از مبایعه‌ها حتی 20 بار بندهای مبایعه نامه را آقای هدایتی مورد بازخوانی قرار داده است. ماده 5 مبایعه نامه مورد معامله توسط خریدار که خریدار از کمیت و کیفیت معامله مطلع بوده و نسبت به مبلغ آن اظهار رضایت نموده لذا طرفین حق هرگونه دعوی را از خود سلبب می‌نمایند.

شهادت شهود همچنین آقای امیرهوشنگ محمدی است که مدیر آژانس مسکن و تنظیم کننده قرارداد اعلام می‌کند که هیچگونه نظریه معامله قرار نگرفته و بیش از 20 بار مبایعه نامه توسط آقای هدایتی بازخوانی و تغییر پیدا کرده و بعد تنظیم شده است.

موسوی نژاد بیان داشت: در جلسه قبل آقای هدایتی اعلام نمودند که پروژه کارسان و لیان 10 درصد پیشرفت داشته اند. ادعای کذب قابل بررسی و کارشناسی است. آقای هدایتی صندلی خالی آقای حیدرآبادی که زمینه فرار ایشان به خارج از کشور را فراهم کردید نمی‌تواند موجب نجات شما باشد. شما با گذشت 5 سال از اجرای آن متأسفانه به اجرای آن واقف نیستند، این پروژه در 3 فاز بوده است که فقط فاز 1 آن کار انجام گرفته است و بقیه فازهای 2 و 3 کاری انجام نگرفته است که شما (هدایتی) فرمودید و صحببت‌های شما فاقد از وجاهت قانونی و عقلی است.

ماجرای وعده و وعید هدایتی به مدیران!

وی گفت: در تاریخ 1395.2.3 که با مدیرعامل بانک و هیأت همراه از پروژه‌ها بازدید کردید فرمودید که مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه 500 میلیارد تومان است و قول اتمام پروژه را به مسئولین شهر دادید.

به منظور اخذ مجدد 260 میلیارد تومان دیگر از بانک سرمایه بوده که با طراحی قبلی بوده که این امر با مدیرعامل فراری فعلی انجام پذیرفته است این در حالیست که در 2 پروژه فقط 7 میلیارد تومان صرف این پروژه کردید و این امر نشان دهنده رابطه غیر متعارف با صندوق فرهنگیان و مدیران اسبق بانک سرمایه است.

وی افزود: آقای هدایتی به کذب عنوان نمودید که پروژه‌های پارسان و لیان را با تسهیلات خریداری نمودید، به صراحت معین است که در زمان مبایعه نامه‌ها هیچگونه تسهیلات قطعی وارد نیافته بود. مستندات مربوط به تسهیلات پرداختی به شرکت های شما و شخص شما همانطور که در کیفرخواست قرائت شد قطعی است.

امروز متوجه شدم که مدیران اسبق بانک سرمایه 2 گزینه که جلوی پای من گذاشته بودند همانند شرکت‌های تجاری و دفتر مالیاتی سالانه ، سپرده‌گذاری که من این 2 را نداشتم. من به این نتیجه رسیدم که مدیران بانک من را سوق به آقای هدایتی دادند.

موسوی نژاد با ارائه نامه‌ای به قاضی مسعودی مقام بیان داشت: آقای هدایتی می‌فرمایند شرکت‌ها متعلق به من نیست. نامه های مدیرعامل شرکت‌ها به آقای هدایتی است. (عکس نامه را نشان قاضی می‌دهد)

موسوی نژاد با اشاره تخلفات صورت گرفته در کارشناسی‌ها گفت: کارشناسی‌ها توسط شهرداری صورت گرفته و آنها تخلف کردند. بانک سرمایه هم باید به میزان 70 درصد وثیقه وام می‌داد نه چندین برابر. که بعداً بانک متوجه گران نمایی می‌شود، و ملکی را 32 میلیارد کارشناسی می‌کند، آقای هدایتی دوباره به بانک می‌رود و این ملکی که سهل البیع نیست را چطور وثیقه گذاشته است.

جای متهم و شاکی عوض شد!

وی افزود: به جای اینکه ما از بانک سوال کنیم که شما کجای این موضوع را در نظر گرفتید؟ کارشناسی که کارشناسی‌های دروغ بوده. مدیران بانک سرمایه شما که این تسهیلات را به آقای هدایتی داده بودید شما در جریان مبلغ معامله بودید.

11 ماه گذشت و آقای هدایتی تسهیلات را پرداخت نکرد، شما که جسارت به خرج دادید و بعد از 2 ماه سپرده گذاری تسهیلات را کاملاً پرداخت کردید، آقای هدایتی بعد از یکسال وام را استمحال می‌کنند با کارشناسی 34 میلیارد تومانی بانک.

دادگاه باید بپرسد از بانک که دلایل استمهال چه بوده؟ نه یک دوره بلکه 5 دوره آن هم بدون صرف هزینه کرد در پروژه دلایلش چه بوده؟ تخلف از آنجایی شروع شده که سپرده برداشت شده و نظارتی بر هزینه‌ها نشده است.

بانک سرمایه چرا با درخواست استمهال هدایتی موافقت کرد؟

آیا بنده در این عوامل نقشی داشتم؟ بانک سرمایه در سال 93 پس از گذشت یکسال اقدام به کارشناسی مورد اشاره کرده است و ضمن استمهال 5 ساله آن را در هر سال بدون سپرده و در زمان سررسید استمهال کرده که علیرغم ضمانت و سپرده که توسط آقای هدایتی از بانک خارج شده است، که بانک با علم به عدم تحکیم وثایق مورد اشاره تسهیلات را پرداخت کرده است.

جعل نظریه کارشناسی ادعای کذب است که آقای هدایتی همانند سایر ادعای کذب و واهی خود بدون وجود هرگونه دلیل و با هدف انحراف ذهن دادگاه محترم اقدام به طرح آن کرد.

وی با ارائه نظریه یکی از هیأت های کارشناسی که قبل از صدور مبایعه نامه به قاضی مسعودی مقام بیان داشت: با اشاره به 2 پروژه کارسان و لیان ، در این نظریه 230 میلیارد تومان 2 پروژه را کارشاسی کرده‌اند، که یکی از کارشناسان از شهرداری پول گرفته و رسید داده است، نامه سوم کارشناس که به شهرداری پول گرفته و رسید داده است. که به وکیل بنده اعلام کردند که اصل 3 فقرره درخواست کارشناسان محترم دادگستری مربوط به دریافت حق الزحمه پروژه های کارسان و لیان در این واحد موجود بوده است. که این نامه را شهردار جهرم ارائه داده است.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: در این متن آورده است که آقای هدایتی با مشاورانش با فشارهای روحی و روانی کارشناسان را وادار به امضا این نظریه کارشناسی کرده و در ادامه با تهدید موکلین را مجبور به بیان این موضوع می‌کند که مفاد صورتجلسه توسط موکلین در شعبه بازپرسی گویای اقدامات غیراخلاقی آقای هدایتی است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه فرض ملک مورد اشاره غیرواقع بوده هیچ دلیلی بر استفاده از آن در تعیین قرارها نیست. کارشناسی صورت گرفته بر املاک که به اعتقاد شاکی مجعول می‌باشد ربطی به مشتکا عنه ندارد.

متهم ردیف دوم افزود: پروژه کارسان و لیان در 3 فاز بوده که در یک فاز 75 درصد پیشرفت داشته است. بانک سرمایه هم باید بداند که الان صاحب آن ملک نیست. 145 میلیارد تومان ثمن معامله از مصادیق کلاهبرداری است.

متهم: استمهال علت وقوع جرم بوده است!

موسوی نژاد گفت: بانک سرمایه از مبلغ مبایعه نامه اطلاع داشته، تصویر مبایع نامه پروژه کارسان و لیان در جهرم به انضمام امضای آقای حسین هدایتی ارائه شده است.خروج سپرده و استمهال تسهیلات طی 5 دوره بعد از روشن شدن عدم سپرده‌ها اغماض بانک بوده است و جایزه و شیرینی آقای هدایتی 260 میلیارد تومان بوده است.

پس باید دلایل وجود این پرونده که من و بقیه متهمین اینجا هستیم باید دید که جرم از زمان تسهیلات اخذ شده یا اینکه جرم بابت استمهال تسهیلات بوده است.

وی گفت: بانک اطلاع کافی از مفاد مبایعه نامه داشته و باید براساس 145 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کرده و نه براساس نظریه کارشناسان.

دلایل استمهال تسهیلات بدون کارشناسی و استمحال 440 میلیاردی را شما باید از مدیران و دست اندرکاران بانک بپرسید.

در جلسه قبل گفتند که بنده به آقای ضیایی 1 میلیارد تومان و یک خودرو رشوه پرداخت کردم که این ادعای کاملاً کذب بوده است.

آقای بخشایش در ارتباط با آقای هدایتی بودند نه بنده. تحقیقات از آقای یاسر ضیایی که در ارتباط با آقای هدایتی بوده اقدام به کسب یا وجه یا مال از آقای هدایتی نموده است. آقای هدایتی با فرافکنی سعی در فرار به جلو است و توجه دادگاه را به این امر جلب می‌کنم.

انتقال دو مبایعه نامه از هدایتی به دو مهره کلیدی

موسوی نژاد با اشاره به نامه سردفتر اسناد رسمی شماره 482 تهران گفت: 2 مبایعه نامه به نام آقای هدایتی بوده که ایشان تقاضا کردند این 2 مبایعه نامه را به 2 نفر دیگر انتقال دهند. جمع تسهیلات رهنی در کارسان 210 میلیارد تومان و در لیان 240 میلیارد بوده که کارشناسی هم توسط بانک بوده، کارشناسی در این پروژه 32 میلیارد شده و سپرده ای هم گذاشته نشود.

وی گفت: آقای هدایتی در جلسه قبل ادعا نمودند که صورتجلسات در استخر شرکت بنده صورت گرفته، من این ادعا را قبول ندارم.

من سوالی دارم در چه تاریخی آقای هدایتی با مسئولین بانک سرمایه جلسه گذاشتند با سررسید حداکثر 5 ساله و حداقل 1 ساله موفق به دریافت تسهیلات از بانک شده است؟

آقای هدایتی بعد از خرید پروژه متعلق به بنده و انتقال سند آن به نام خود ظرف مدت 5 سال با ارتباطات نامتعارف با مسئولان بانک سرمایه در خصوص تسهیلات را دریافت کردید.

بنده قبل از انجام معامله هیچ آشنایی با هدایتی نداشته و پس از انجام معامله هیچ مراوده‌ای با ایشان نداشتم، اگر متوجه نیت ایشان می‌شدم هرگز تن به انجام معامله با ایشان نمی‌دادم.

بنده واهی بودن پرداخت 23 میلیارد تومان به بنده را با مدارک اثبات می‌کنم. پروژه کارسان و لیان را در قبال 4 فقره ملک در تهران تحویل گرفته و ایشان به من هنوز بدهکار است.

وی با ارائه رسیدهای بانکی مبالغ دریافتی که به صورت امانت 500 میلیون تومان بوده را به قاضی ارائه داد و ادامه داد: این مبلغ را دادم تا اسناد رهنی را بیرون بیاورم. ایشان یک چکی کشیده اند که الان جزء وصولی‌های من است که مبلغ 19 میلیارد است بابت تسویه شرکت ها است که 2 صورتجلسه دارد که این نشان می‌دهد بنده از شکرت سروش تجارت سیمرغ پول گرفته ام در صورتی که من پولی نگرفته ام. این پول‌ها بابت فک رهن بوده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998387

وب گردی

وب گردی