151 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل اختصاص یافت

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: 151 میلیارد ریال با تصویب هیات وزیران به استان های اردبیل و چهارمحال و بختیاری به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و اجرای پروژه های پیشگیرانه اختصاص یافت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سیدسلمان سامانی» امروز- دوشنبه- از اختصاص بیش از ١١٤ میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری با پیشنهاد وزارت کشور به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و اجرای پروژه های پیشگیرانه با تصویب هیات وزیران خبر داد.
وی اظهار داشت: پیرو تصویب این پیشنهاد وزارت کشور، اعتباری بالغ بر 102 میلیارد و 360 میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می گیرد.
سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: همچنین پیرو این مصوبه دولت، مبلغ 11 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک های عامل با معرفی استانداری چهارمحال و بختیاری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و آبگرفتگی پرداخت می‌شود.
سامانی همچنین از تصویب دیگر پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اختصاص 37 میلیارد ریال به استان اردبیل برای جبران خسارت و بازسازی ساختمان ها و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از وقوع طوفان و فرونشست زمین و سیلاب های فصلی خبر داد.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار دستگاه اجرایی قرار می گیرد.
سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: همچنین پیرو این مصوبه دولت، مبلغ هفت میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک های عامل با معرفی استانداری اردبیل بین آسیب دیدگان ناشی از وقوع طوفان و فرونشست زمین و سیلاب پرداخت می‌شود.
سامانی خاطرنشان کرد: این مصوبه هیأت وزیران جهت اجرا به وزارت کشور، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998392

وب گردی

وب گردی