ایجاد تحول در صنعت شیلات کشور با کمک ایده‌های خلاق

ورود استارتاپ ها و ایده های خلاق به صنعت شیلات کشور، نقطه آغازی برای ایجاد تحولات خوش آتیه خواهد بود و می تواند اهرمی اثرگذار در این صنعت ارزش آفرین و مفید باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صنعت شیلات کشور یکی از صنایعی است که نیازمند بهره مندی از فناوری های نو و فناورانه است؛ تحولاتی که از اساس شیوه تولید و تجاری سازی این محصولات را تغییر دهد و دگرگون کند.

راه اندازی استارت آپ در صنعت شیلات در ایجاد فضای کسب و کار، پرورش خلاقیت، تکمیل چرخه ایده و ایده پردازی، توسعه کسب و کارهای کوچک، ارزان قیمت و پایدار، توسعه کسب و کارهای خانگی، توسعه صنعت شیلات و توسعه زیرساخت های شیلات بسیارتاثیرگذار است.

صنعت شیلاتی یک از صنایعی است که در ایران قدمتی طولانی دارد و زندگی اقتصادی جمعیت زیادی از ساحل نشینان کشور به این کسب و کار دریایی وابسته است. اگر مسوولان این حوزه راهی برای ورود جوانان و خلاقیت های آنها به این حوزه باز کنند؛ عواید آن نصیب کل کشور و خانواده دریایی ها می شود.

در این میان گروه توسعه فناوری های دریایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از این صنعت ارزش آفرین در کشور و باز کردن راهی برای ورود جوانان به این حوزه؛ اقدام به حمایت از برگزاری نخستین رویداد ایده ها و استارت آپ های شیلاتی استان بوشهر کرده است.

این رویداد در دو بخش ایده های نوآورانه و طرح های استارت آپی برگزار شد. جامعه هدف آن، عموم افراد جامعه به ویژه دانش آموزان، دانشجویان، دبیران، استاتید، فعالان صنعت صید و آبزی‌پروری شیلاتی و کلیه اندیشمندان آزاد بود. در این رویداد از بین 20 ایده و طرح، 3 ایده و 3 طرح بیشترین امتیاز را کسب کردند.

طرح های برتر این رویداد از حمایت های مالی و معنوی پارک علم و فناوری خلیج فارس، شرکت شهرک های صنعتی و مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس برخوردار می شوند.

سرمایه‌ انسانی خلاق و نوآور از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش ‌بنیان و کارآفرین است که به عنوان بزرگترین و باارزش‌ترین دارایی‌ کشور، باید مورد توجه قرار گیرد. در این میان توجه به استارت آپ های نوپا و بهره گیری از تجارت دیگر جوامع در چارچوب منافع ملی می تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد در بهره گیری از این قابلیت ها را فراهم آورد.

یکی از عوامل بهبود وضعیت اشتغال در شرایط کنونی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، کارآفرین و در صدر آنها اهمیت دادن به راه اندازی و توسعه استارت آپ ها است. نگاه ویژه به استارت آپ ها با توجه به پویایی، انعطاف پذیری بالا و تطبیق با شرایط محیطی، تحولی عظیم در اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، این کسب و کارها ظرفیت مناسبی برای روبرو شدن با شرایط تحریم را نیز دارا هستند. عدم تمرکز فعالیت‌های تولیدی در شرکت های منتخب وابسته به دولت، مانع از تحریم آسان محصولات و مواد اولیه‌ شرکت‌ها نیز می‌شود.

یکی از صنایعی که با کمک استارتاپ ها می تواند جانی دوباره یابد و دردی از دردهایش دوا شود، صنعت شیلات کشور است. صنعتی که باید از شیوه سنتی خود خارج و با کمک ذهن خلاق و جوان علاقه مندان به این حوزه به یک صنعت مدرن و پر رونق تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998421

وب گردی

وب گردی