بودجه برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی جدی گرفته شد/ تصویب بودجه دیگر تشریفاتی نیست

رؤسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جلسات بودجه‌بندی استان‌ها که در سازمان مرکزی برگزارشد، به بررسی و ارزیابی این جلسات پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از صبح روز پنجشنبه به ریاست دکتر طهرانچی به مدت 4 روز به منظور بررسی عملکرد بودجه‌ای استان‌ها در سال مالی 1397 و ارزیابی پیش‌نویس بودجه 5 ماهه سال 98 برگزار شد.

در این جلسات که به صورت پیوسته و مجزا در سه نوبت صبح، عصر و شب با حضور رؤسا، مدیران مالی و خزانه‌داران استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، روسای استان ها در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به واکاوی این جلسات پرداختند.

برگزاری جلسات بررسی بودجه برای حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی مفید و کارآمد است

دکتر عبدالله خالصی‌دوست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان درباره برگزاری جلسات بررسی متمم پنج‌ماهه بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر طهرانچی اظهار داشت: برگزاری این جلسات برای حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مفید و کارآمد است و ساختار بودجه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت واقعی و عملیاتی بررسی و اشکالات پیش‌نویس تهیه شده از سوی واحدها برای متمم پنج ماهه نخست سال 97 اعلام می‌شود که واحدها باید اقدام به رفع اشکلات و ایرادها کنند.

وی ادامه داد: تخصیص بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته به صورت صوری و تشریفاتی بود، اما در جلسات بررسی بودجه استان‌ها که به ریاست دکتر طهرانچی برگزار شد، نشان‌ دهنده این است که از این پس بودجه در دانشگاه آزاد اسلامی جدی گرفته می‌شود و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید دارند که تخصیص منابع و اعتبارات بودجه‌ای به واحدهای دانشگاهی براساس بودجه پیشنهادی و مصوب واحدها انجام خواهد شد و به هیچ وجه پرداخت خارج از بودجه به واحدها تعلق نمی‌گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع، استان‌ها باید بودجه سالانه خود را براساس میزان درآمد و مصارف واقعی خود ببینند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان با اشاره به عملکرد بودجه‌ای این استان در سال 97 گفت: بودجه استان سمنان نسبت به سال 96 خیلی بهتر شده و 90 درصد پیش‌بینی محقق شد، 10 درصد محقق نشده هم ناشی از درآمدهای تکلیفی بود که عدم تحقق آن دور از انتظار نبود.

دکتر خالصی‌دوست افزود: در جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به شیوه سایر استان‌ها، ابتدا بودجه امسال استان مورد ارزیابی قرار گرفت و مواردی که در پیش‌نویس متمم پنج ماهه بودجه سال 97 ایراد داشت، شناسایی و مقرر شد تا روز یکشنبه 12اسفندماه نسخه اصلاح­‌شده را به سازمان مرکزی ارسال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاهی باید به سمت تنوع فعالیت‌ها بروند و در بودجه موارد درآمدی و هزینه‌ای را به صورت خرد پیش‌بینی کنند. پیشنهاد من این است که اگر استان‌ها درآمد بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به پیش‌بینی خود در متمم و بودجه سالانه داشتند، مورد تشویق قرار بگیرند تا انگیزه بیشتری برای ارتقای فعالیت‌ها داشته باشند و اختیارات استان‌ها برای اجرای برنامه‌ها بیشتر شود که البته این موضوع مورد تأکید دکتر طهرانچی نیز هست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به واریز درآمد واحدهای دانشگاهی به حساب خزانه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تخصیص منابع براساس بودجه مصوب استان‌ها اظهار داشت: تجمیع درآمدهای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حساب خزانه مرکزی بسیار اقدام مفید و منطقی است و از انحرافات جلوگیری می‌کند. این کار باعث می‌شود واحدها مجاب شوند در هزینه‌کردهای خود دقت بیشتری داشته باشند.

دقت‌نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بودجه، تلنگری به استان‌ها برای شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌هاست

دکتر سلطانعلی میر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روز پنجشنبه 9 اسفند اولین روز این جلسات بود و از نزدیک شاهد بودم که دکتر طهرانچی با دقت همه موارد بودجه‌ای واحد را به دقت بررسی می‌کرد و ایرادات پیش‌نویس متمم پنج ماهه را شناسایی و به استان‌ها اعلام می‌کرد. اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تا این حد نسبت به درآمدهای دانشگاه و هزینه‌کردها حساسیت دارد، باعث می‌شود واحدها هم نسبت به این موضوعات دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این جلسات سازوکارهای افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: دکتر طهرانچی به استان سیستان و بلوچستان اختیارات ویژه‌ای داد که بتوانیم با تدابیری مبتکرانه، گره‌های 30ساله این دانشگاه را باز کنیم و بتوانیم به توسعه استان کمک کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان ادامه داد: عدم توانایی مالی دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از موضوعات مهم استان سیستان و بلوچستان است که با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور حمایت از دانشجویان شیعه و اهل سنت، قرار شد ارائه وام و تسهیلات بانکی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل شده و با کمترین کارمزد بانکی ارائه شود.

دکتر میر گفت: دقت نظر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای دانشگاهی، رؤسای استان‌ها را برای حرکت رو به جلو و کشف افق‌های جدید در مسیر آموزش‌عالی و توسعه هوشمند منطقه‌ای مصمم‌تر می‌کند و تلنگری است که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان را شناسایی کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان، خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی بودجه، پنج راهبرد برای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های برنامه‌ریزی، بودجه، درآمدزایی، کنترل هزینه‌ها و منابع درآمدی جدید ارائه و تأکید شد فعالیت‌‌های این دانشگاه بین‌المللی تقویب شده و دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزایش یابد.

بودجه برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی جدی گرفته شد/ تصویب بودجه دیگر تشریفاتی نیست

دکتر اسحاق رسولی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس دانشگاه، مدیران مالی و خزانه‌داری سازمان مرکزی و رؤسا استان‌ها اظهار داشت: بودجه یک برنامه مالی سالانه است که هر مؤسسه و سازمانی بتواند در قالب این برنامه سالانه، از قبل مشخص کند چه فعالیت‌هایی باید انجام بدهد و محل‌ درآمدها و هزینه‌ها مشخص شود و همه پیش‌بینی‌ها به صورت دقیق انجام شود.

وی ادامه داد: می‌توان گفت امسال برای اولین‌بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع بودجه جدی گرفته شد. بنده چندین سال است که در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارم و همیشه بودجه سالانه یک برنامه تشریفانی در دانشگاه بود. واقعیت این است که در گذشته بودجه نوشته می‌شد اما به گونه دیگری عمل می‌شد، خوشبختانه در این دوره بودجه مورد تأکید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی است و دکتر طهرانچی تأکید دارند بودجه دقیقاً به همان صورت که نوشته می‌شود، باید مبنای ارزیابی و عملکرد واحدها باشد و به آن عمل شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: مطمئناً این کار بسیار راهگشا خواهد بود و شفافیت و انضباط مالی و سلامت سازمانی در بودجه محقق خواهد شد. این موضوع به تیم برنامه‌ریزی استان‌ها کمک خواهد کرد تا به صورت اساسی روی اهداف و وظایف خود تمرکز کنند. دستیابی به اهداف کوتاه مدت، راه را برای دستیابی به اهداف بلندمدت و راهبردی هموار خواهد کرد. فکر می‌کنم هرچه بحث بودجه دقیق‌تر عمل شود، مشخص خواهد کرد که راهبردهای اساسی و رسالت اساسی دانشگاه را هم محقق کنیم.

دکتر رسولی افزود: براساس مأموریت‌های منطقه‌ای که در حوزه سلامت و گردشگری برای استان اردبیل مشخص شده، طرح‌های دانش‌بنیان خوبی اجرایی و عملیاتی شده و ما 12 محصول را وارد بازار کرده‌ایم. به عنوان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل محصول دانش‌بنیان چراغ روشنایی هوشمند را به بازار ارائه کرده که بالاترین بهره ‌نوری در بین این چراغ‌ها را در کشور دارد و در این ارتباط تاکنون 500 میلیون تومان قرارداد معنقد کرده‌ایم.

بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی واقعی و عملیاتی است

دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه برگزاری جلسات بررسی بودجه‌ استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با چنین دقت و ظرافتی قابل تحسین است، اظهار داشت: اینکه بودجه 31 استان و واحدهای مستقل با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان و مدیران مالی و خزانه‌داری سازمان مرکزی مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار می‌گیرد، جای تشکر و قدردانی دارد، چرا که این جلسات برای اولین‌بار است که با این کیفیت برگزار می‌شود و واقعیت‌های موجود در واحدهای دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ادامه داد: این حساسیت نسبت به بودجه استان‌ها باعث می‌شود که اعداد و ارقام سوری در بودجه دیده نشود و پیش‌بینی منابع درآمدی و هزینه‌های واحدها براساس واقعیت تدوین شود، به این صورت بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی واقعی و عملیاتی خواهد بود.

وی با اشاره به ایرادهایی که به برخی موارد بودجه‌ای استان‌ها در این جلسات گرفته می ­شد، گفت: رؤسای استان‌ها موارد مطرح شده در جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را با واحدهای دانشگاهی خود مطرح کرده و پس از رفع ایرادها، اصلاحیه آن را در زمان اعلام شده به سازمان مرکزی ارسال خواهند کرد تا به این تربیت متمم پنج ماهه بودجه سال 97 که مربوط به 5 ماه اول سال 98 است تا پایان سال جاری به تصویب هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برسد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با استقبال از اقدام دانشگاه آزاد اسلامی برای واریز درآمدها به حساب خزانه مرکزی دانشگاه، خاطرنشان کرد: واریز درآمد واحدها به حساب خزانه سازمان مرکزی و سپس تخصیص منابع به واحدها براساس بودجه مصوب، کار بسیار مفید و سودمندی است، چرا که باعث می‌شود واحدها با پیش‌بینی دقیق‌تر و به صورت کارشناسانه بودجه خود را بنویسند و دانشگاه انسجام بیشتری پیدا خواهد کرد.

برگزاری جلسات بررسی بودجه هوشیارباش به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود

دکتر احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (خوراسگان) درباره برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌ها با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برای اولین‌بار است که سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر می‌کند و از رؤسا و معاونان و مدیران مالی استان‌ها دعوت می‌شود تا پیش‌بینی بودجه‌ای استان خود را براساس واقعیات موجود ارائه کنند. در این جلسات با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد بودجه سال جاری بررسی و اشکالات مربوط به متمم بودجه 97 که مربوط به پنج ماه اول سال 98 است، احصا می‌شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اشکالاتی که مربوط به پیش‌نویس استان‌هاست، بخش‌نامه و آئین‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم دچار اشکالات بود که در همین جلسات با دستور دکتر طهرانچی قرار شد مواردی که نیاز به اصلاح دارد در بخش‌نامه‌های جدید برطرف شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه قطعا خروجی این جلسات اتصال خوب هیأت امنای استان‌ها با سازمان مرکزی خواهد بود، گفت: این جلسات هوشیارباشی برای استان‌ها بود که هزینه‌های خود را منطبق با درآمدهای واقعی ببینند تا بتوانند برنامه‌های خود ار براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، محقق کنند.

دکتر آذین خاطرنشان کرد: انتقال درآمدهای واحدهای دانشگاهی به حساب خزانه سازمان مرکزی باعث می‌شود هزینه‌ها بر مبنای بودجه مصوب باشد، این اقدام پیش‌بینی بودجه را به واقعیت و تحقق آن نزدیک‌تر می‌کند. به عنوان نمونه اگر تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در بودجه به واقعیت نزدیک باشد، پرداخت حق‌التحقیق و حق داوری‌ها هم براساس واقعیت انجام می‌شود و واحدها در پرداخت‌ها دچار مشکل نخواهند شد.

وی با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ارائه تسهیلات اعتباری با کمترین کارمزد بانکی به دانشجویان اظهار داشت: تا پیش از این براساس دستورالعمل‌های دانشگاه، واحدها اجاز داشتند تا فقط از محل منابع صندوق رفاه دانشجویی برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها به‌منظور ارائه تسهیلات به دانشجویان استفاده کنند، اما دکتر طهرانچی در جلسات بودجه تأکید داشتند که سرمایه‌های مالی دانشگاه در بانک‌های طرف قرارداد دانشگاه مانند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت سپرده‌گذاری شود تا دانشجویان بتوانند وام‌هایی با کمترین کارمزد را دریافت کنند.

جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد با سازوکار دقیق و واقع‌بینانه برگزار شد

دکتر عزیز جوانپور هروی تأکید کرد: در ارزیابی بودجه استان‌های دانشگاه رویکردهای اساسی از جمله توجه به پژوهش و تجاری سازی محصولات دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر عزیز جوانپور هروی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه، گفت: در این جلسات عملکرد بودجه‌ای استان‌ها در سال مالی 1397 بررسی شده و پس از آن پیش‌نویس بودجه سال 98 مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر جوانپور هروی افزود: در جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با توجه به سیاست‌ها و اهداف دانشگاه، تمام موارد مربوط به بودجه مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و مقرر شد بودجه استان با اعمال اصلاحاتی مجدداً در اسرع وقت به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شود.

وی با تأکید بر اینکه جلسات بررسی بودجه استان‌ها با یک ساز و کار دقیق و بسیار واقع‌بینانه برگزار شد، گفت: در ارزیابی بودجه استان‌ها رویکردهای اساسی از جمله توجه به پژوهش و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسات بررسی بودجه استان‌ها مقررشد در بودجه سال آینده مبالغی که از سوی دانشجویان برای پایان‌نامه به دانشگاه پرداخت می شود به حوزه پژوهش دانشگاه اختصاص یابد. این امر یک تحول بسیار بزرگ است که برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی می‌شود و قطعاً به برقراری پیوند بین آموزش و پژوهش کمک خواهد کرد.

افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای از اصول تدوین بودجه دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر محمود پوریوسف میاندوآب سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی تأکید کرد: برگزاری تخصصی جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه قطعاً در آینده کاری نقش مؤثری خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه، گفت: این جلسات با یک تدبیر عالی و کاملاً فنی و تخصصی به ریاست دکتر طهرانچی در سازمان مرکزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار به صورت تخصصی و با رویکرد دقیق برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسات موارد مربوط به بودجه کاملاً با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی اصولی برای حل مشکلات ارائه شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری تخصصی جلسات مربوط به بودجه قطعاً در آینده کاری دانشگاه نقش موثری خواهد داشت و می‌تواند راهکار خوبی برای ساختار مدیریتی دانشگاه باشد.

دکتر پوریوسف تأکید کرد: در بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد که از جمله آن سرمایه‌گذاری درباره پروتز و پودر استخوان بود که مربوط به افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای می‌شود.

جلسات بررسی بودجه استان‌ها به‌صورت تخصصی و حمایتی برگزار شد

دکتر اسماعیل عبداللهی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً دقیق، تخصصی و حمایتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه برای اولین بار به صورت دقیق، تخصصی، حمایتی و ارشادی در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: تدوین بودجه دانشگاه با این نگاه بسیار حائز اهمیت و در خور توجه است.

دکتر عبداللهی با بیان اینکه بودجه سال آینده دانشگاه متناسب با دستورالعمل بودجه‌ای و با توجه به الزامات خاص آن بررسی شد، گفت: در بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به توسعه درآمدهای شهریه‌ای با ایجاد رشته‌های جدید و ترکیبی، جذب بیشتر دانشجو در رشته‌های موجود از طریق مجوزهای جذب و توسعه درآمدهای غیر شهریه‌ای متناسب با مأموریت جدید دانشگاه توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌ها، طرح‌های اقتصادی را دنبال خواهد کرد. همچنین با ایجاد دوره‌های تخصصی که زیر ساخت‌های آن فراهم شده این امکان وجود دارد که درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه افزایش یابد.

توجه به فعالیت‌های دانش بنیان و افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای در تدوین بودجه

دکتر سیامک بهاروند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تأکید کرد: در جلسه بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌های دانش بنیان و افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای توجه ویژه‌ای شده است.

وی گفت: جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت پژوهش برگزار شد.

دکتر بهاروند با بیان اینکه در جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درخصوص فعالیت‌های دانش بنیان، افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای و سرمایه‌گذاری تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد، گفت: در این جلسه مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی استان با اخذ مجوز، هر طرح اقتصادی نتیجه‌بخش را اجرا کند که بسیار امیدوار کننده است.

تأکید بر اجرای طرح‌های درآمدزا در تدوین بودجه در جلسات بررسی بودجه استان‌ها

دکتر محمدحسن برهانی‌فر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: در بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بر اجرای چند طرح درآمدزا تأکید شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه، گفت: این جلسات بسیار تخصصی برگزار شد و دکتر طهرانچی با دقت به این امر ورود کرده و نکات مهمی را مطرح کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه در جلسه بررسی بودجه استان البرز، وضع بودجه استان، کسری بودجه، نوع هزینه‌کرد و توجه به هرم هیأت علمی ازجمله مباحث مورد طرح بود، گفت: مقرر شد هزینه‌کردها مطابق قوانین و قواعد دانشگاه و رعایت آیین‌نامه‌ها باشد.

دکتر برهانی‌فر ادامه داد: در بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، بر اجرای چند طرح درآمدزا که در جلسه هیأت امنای استان تصویب شده، تأکید شد.

رعایت سرفصل‌ها و ردیف‌های بودجه‌ای در سال آینده در اولویت کاری قرار خواهد گرفت

دکتر علیرضا فیروزفر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تأکید کرد: در جلسه بررسی بودجه استان زنجان با یک نگاه تخصصی، مقرر شد رعایت تمام سرفصل‌ها و ردیف‌های بودجه‌ای در اولویت کاری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات بررسی بودجه استان‌ها با تسلط کامل دکتر طهرانچی بر امور بودجه ای، بسیار پربار بود، گفت: نگاه ویژه‌ای که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای «بودجه‌بندی سیستم دانشگاه» دارند، بسیار مهم و حائزاهمیت است.

وی با بیان اینکه یک بحث بنیادین در این خصوص به همت دکتر طهرانچی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس و با بودجه‌ای کردن سیستم دانشگاه، یک نظم اداری و مالی دقیق در سازمان حاکم خواهد شد که پیش از این به معنای واقعی کلمه وجود نداشته و سلیقه‌ای عمل شده است.

دکتر فیروزفر با بیان اینکه مباحث مطرح‌شده درخصوص تدوین بودجه استان زنجان با توجه به واقع‌گرایی بودجه بود، گفت: سیمای واقعی استان زنجان مشخص و راهکارهای لازم برای تأمین منابع بحث شد.

تحصیل ارزان‌تر دانشجویان در بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر علی طاهری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تأکید کرد: در بودجه سال آینده امتیازاتی برای جذب دانشجو و تحصیل ارزان‌تر دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جلسه بسیار خوبی برگزار شد که در آن اطلاعات درستی برای اتخاذ تصمیم‌های مؤثر انتقال داده شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در بررسی بودجه استان گلستان، مباحث ویژه‌­ای راجع به بودجه پژوهشی صورت گرفت، گفت: در این جلسه مقرر شد در بودجه سال آینده امتیازاتی برای جذب دانشجو و تحصیل ارزان‌تر دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شود.

دکتر طاهری ادامه داد: بر این اساس بدون شک کارکنان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه تلاش بیشتری برای جذب دانشجو خواهند داشت.

برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌ها پیش از این در دانشگاه آزاد سابقه نداشت

دکتر حسین منصوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تأکید کرد: در تدوین بودجه سال آینده، به مباحث پژوهشی توجه ویژه‌ای شده است.

وی ضمن ارزیابی جلسات بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جلسه بسیار خوبی در راستای سامان دادن درست و منطقی به بودجه دانشگاه، برگزار شد که به این سبک و سیاق در گذشته سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه جلسات، یک تجربه موفق است که می‌تواند در ادامه جلوی نواقص را بگیرد، گفت: در تدوین بودجه سال آینده، به مباحث پژوهشی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

دکتر منصوریان خاطرنشان کرد: در این جلسات مقرر شد هر درآمدی که از راه‌های پژوهشی حاصل می‌شود، تنها در همین حوزه هزینه شود و امکان دخل و تصرف در آن وجود نداشته باشد که نقطه قوت بسیار قوی است که در گذشته سابقه نداشت.

دانشگاه آزاد اسلامی به‌سوی پژوهشی‌تر شدن بودجه حرکت می‌کند

دکتر علی سروری مجد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پژوهشی‌تر شدن بودجه و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جلسه بررسی بودجه استان‌های دانشگاه با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد، گفت: برگزاری این جلسات بسیار مفید و مثمر ثمر بود و تأکید شد واحدها به سمت پژوهشی‌تر شدن بودجه و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای حرکت کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاه باید در سال آینده برای تمرکز بر کسب درآمدهای‌ها غیرشهریه‌ای برنامه‌ریزی کنند.

بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مطابق با واقعیت‌ها بررسی شد

دکتر مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جلسه بررسی بودجه این استان در کمال دقت برگزار شد، گفت: راهنمایی‌های بسیار خوبی از سوی دکتر طهرانچی صورت گرفت که بسیار راهگشا و ارزنده است. همچنین طرح‌های خوبی مطرح شد که برای حل مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گره گشاست.

وی ادامه داد: یکی از نکات برجسته بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری این بود که بودجه مطابق با واقعیت‌ها بررسی شد که چنین موضوعی تا به امروز لحاظ نشده بود.

دکتر نیکخواه خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی از مواردی بود که در بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری لحاظ و همچنین مقرر شد از طریق تبلیغات و معرفی امکانات، تجهیزات و دستاوردهای واحدهای دانشگاهی این استان برای جذب بیشتر دانشجو اقدام شود.

واقعی‌سازی و نگاه عملیاتی از ویژگی‌های برجسته جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بود

دکتر ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درباره تفاوت برگزاری جلسه امسال بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مقایسه با سال‌های گذشته، گفت: تأکید سازمان مرکزی بر واقعی‌سازی و نگاه عملیاتی به بودجه از ویژگی‌های بارز و برجسته جلسه امسال بود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه عملیاتی به بودجه سبب می‌شود کار بودجه‌نویسی دقیق‌تر و شفاف‌تر انجام شود، اظهار داشت: بودجه‌ریزی براساس واقعیت‌ها و چالش‌های پیشرو سبب می‌شود درآمدهای دانشگاه بهینه و درست مصرف شود.

دکتر چیرانی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های اداری و خدماتی، افزایش درآمد از طریق ارتباط صنعت با دانشگاه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله مواردی بودند که در بودجه‌ریزی بر آنها تأکید شد.

برگزاری جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد تخصصی و واقع‌گرایانه

دکتر مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه جلسه بررسی بودجه این دانشگاه بسیار تخصصی و با رویکرد واقع‌گرایانه و همه جانبه برگزار شد، گفت: در این جلسه بر مباحث اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری‌های پژوهشی به عنوان راهکارهای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای تأکید شد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها و رعایت موارد ایمنی در مراکز آموزشی، پژوهشی، ورزشی و... واحدها و مراکز آموزشی و همچنین مستندسازی املاک و مستغلات نیز در بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان لحاظ شده است.

دکتر باقری اظهار داشت: در جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مقرر شد از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر امکانات واحدها و مراکز آموزشی در راستای افزایش درآمد نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس مزیت‌های منطقه‌ای به حوزه‌های تخصصی ورود کنند، گفت: براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به پتانسیل‌های منطقه به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه دریاست.

تصمیم‌گیری بر اساس آمار و ارقام واقعی از شاخصه‌های جلسات بررسی بودجه دانشگاه آزاد بود

دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین درخصوص روند برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌ها گفت: با توجه به اینکه بنده در جلسه بررسی بودجه چند استان دیگر نیز حضور داشتم، خوشبختانه جلسات بررسی بودجه همگی منجر به رهنمودهای اساسی دکتر طهرانچی برای برنامه‌­ریزی مناسب شد.

وی با بیان اینکه بودجه ابزار برنامه­ ریزی پلی از حال به آینده است، خاطرنشان کرد: برای آینده درخشان دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه­ریزی کنیم و تحقق برنامه ­ریزی تنها با بودجه­ بندی واقعی و تخصصی امکانپذیر است، چرا که بودجه ابزار عملیاتی برنامه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین به جزئیات جلسه بررسی بودجه استان قزوین اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های پژوهشی، افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، درآمد از فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان و... جزو برنامه‌های سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین است که مورد توجه ویژه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه قرار گرفت. دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه بودجه باید موجب رشد پایدار دانشگاه باشد، دستور داد توجه بیشتری به مسائل پژوهشی شود.

دکتر موسی‌خانی با بیان اینکه ممکن است سال آینده دچار تنگناهایی باشیم، تصریح کرد: برای مقابله با تنگناهای اجتماعی و اقتصادی احتمالی، باید طوری برنامه‌ریزی شود که نه تنها مجبور به تبعیت از شرایط نباشیم، بلکه با تحلیل حرکت رقبا، بررسی نیاز مشتریان، جذب همکاری اعضای هیأت علمی و... بتوانیم تنگناها را اداره کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه بودجه سال آینده به صورت استانی بررسی و مشخص شد و این یکی از تفاوت‌های جلسات بررسی بودجه دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد: دقت به مؤلفه ­های مختلف، تصمیم­گیری مبتنی بر آمار و ارقام واقعی، جمع­بندی درست و نتیجه­ گیری کاربردی و... از دیگر شاخصه‌های جلسات بررسی بودجه بود که به صورت تخصصی و مبسوط برگزار شد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حسن نیت و دقت دکتر طهرانچی در بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه کاملاً تخصصی و مبتنی بر آمار و ارقام برگزار شد. لحظه به لحظه این جلسات حاوی درس‌های آموزشی بود که می‌تواند برای برنامه‌­ریزی آینده دانشگاه آزاد اسلامی راهگشا باشد.

جلسات بررسی بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسی و تخصصی برگزار ‌شد

دکتر محمد میرزایی حیدری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با اشاره به عملکرد بودجه سال 97 این دانشگاه اظهار داشت: با وجود افزایش قیمت­ ها و مشکلات اقتصادی سال 97، انحراف بودجه دانشگاه آزاد اسلامی این استان نسبت به برنامه‌­ریزی‌­ها بسیار کم بود.

وی با بیان اینکه فعالیت­‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام رشد شش‌برابری نسبت به سال 96 داشته است، تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های استان مربوط به طرح‌های برون دانشگاهی و درآمدزایی غیرشهریه‌ای بوده که مورد رضایت دکتر طهرانچی قرار گرفت.

دکتر میرزایی حیدری به طرح‌های پژوهشی سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اشاره کرد و گفت: شهرک گلخانه‌ای، ساخت زائرسرا در مرز مهران، کارخانه آب معدنی و... ازجمله طرح‌هایی است که برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به مقایسه جلسات بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی امسال با سال‌های گذشته پرداخت و گفت: جلسات بررسی بودجه امسال بسیار کارشناسی و تخصصی برگزار ‌شد و تمامی موارد به صورت واقع‌گرایانه تجزیه و تحلیل می‌شود که جای تشکر و قدردانی دارد.

رصد ماهانه بودجه استان ها تأکید رئیس دانشگاه آزاداسلامی است

دکتر رجبعلی وثوقی مطلق سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه با حضور دکتر طهرانچی، با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بررسی بودجه به این اندازه تخصصی و دقیق انجام شده، گفت: این جلسات برای روسای استان‌ها نوعی کارگاه آموزشی بود، زیرا مطالب بسیاری از آن آموختیم. برای تمامی جزئیات وقت صرف شد و تمامی موارد با دقت و به صورت تخصصی بررسی شد.

دکتر وثوقی مطلق با اشاره به رویکرد پژوهشی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98 تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، آنچه برای دانشگاه مؤثر است، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی ازجمله جذب دانشجو، توسعه رشته‌ها و... است، اما برای افق آینده دانشگاه، زیرساخت‌های پژوهشی ازجمله تحقق طرح پایش، حرکت به سمت دانشگاه حل مسأله، مأموریت واحدها باتوجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و... باید مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی نسبت به رصد بودجه به صورت ماهیانه تأکید ویژه داشت به این صورت که هر ماه هزینه کرد واحدها بررسی و مشخص شود چه موانعی برای تحقق بودجه پیش آمده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: ایده جدیدی که امسال توسط دکتر طهرانچی پیاده شد، این بود که بودجه واحدها و بودجه استان‌ها به صورت جداگانه بررسی شد و در نهایت با یکدیگر تلفیق شدند.

برگزاری جلسات بررسی بودجه، کارگاه آموزشی سبک مدیریت برای رؤسای استان‌ها بود

دکتر سیف‌اله فضل‌الهی قمشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درخصوص هزینه کرد بودجه سال 97 این استان گفت: خوشبختانه امسال با جذب بالای دانشجو، زیان­ده نبودیم.

وی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از طریق ارائه خدمات پژوهشی به دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور حل مسائل کشور است که تاکنون 7 طرح برون سازمانی از این طریق به انجام رسیده است.

دکتر فضل‌الهی قمشی به نحوه برگزاری جلسات بودجه و روند بررسی آن اشاره کر و گفت: امسال برای اولین بار رئیس دانشگاه به صورت کاملاً موشکافانه و جزئی به بررسی درآمدها و هزینه‌های استان‌ها ‌پرداخت که در نوع خود بی­نظیر بود و در واقع نوعی کارگاه آموزشی سبک مدیریتی برای رؤسای استان‌ها بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این استان در سال 97 بالغ بر 20درصد رشد جمعیت دانشجویی داشته است، گفت: هدف ما کسب موفقیت از طریق جذب دانشجو و کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه از طریق ارائه خدمات علمی است.

تاکید جدی بر کارآمد سازی و توسعه مهارتی در بودجه سال آینده دانشگاه

دکتر مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: با برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌ها فضا برای برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اقدام در دانشگاه مطلوب‌تر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه، گفت: برگزاری این جلسات باعث شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهایی برای حل آنها بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در جلسه بررسی بودجه استان‌های دانشگاه مسائل مربوط به توسعه دانشگاه مود تاکید قرار گرفت، گفت: پس از برگزاری این جلسه فضا برای برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اقدام در دانشگاه مطلوب‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به مسائل اساسی از جمله لزوم توجه به پژوهش، آموزش، ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای، مسائل فرهنگی، جذب دانشجو، کارآمدسازی و توسعه مهارتی تاکید شد.

بررسی دقیق و علمی بودجه استان‌ها جای تقدیر دارد

حجت­‌الاسلام فرج‌­الله براتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز خاطرنشان کرد: هر سازمانی برای پیشبرد اهداف خود، باید بتواند هزینه‌ها را مدیریت کند و مدیریت هزینه‌ها تنها با بررسی دقیق و کارشناسانه بودجه امکان­پذیر است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید بتواند با توجه به درآمدها، هزینه‌های خود را کنترل کند.

وی با بیان اینکه کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دقت بیشتری برای برنامه ­ریزی و بودجه ­بندی می­طلبد، تأکید کرد: به دلیل اهمیت بودجه بندی دانشگاه، دکتر طهرانچی علیرغم تمام مشغله‌ها چند روز شخصاً در جلسات بررسی بودجه استان‌ها حضور داشت و تمامی موارد را به صورت دقیق و جزئی­ نگرانه بررسی می‌کرد.

حجت­‌الاسلام براتی به تأکید دکتر طهرانچی مبنی بر اینکه دانشگاهی که با جامعه ارتباط نداشته باشد، نمی­‌تواند تأثیر مثبتی در حل مسائل داشته باشد، گفت: دکتر طهرانچی در جلسات بررسی بودجه تأکید داشت که مشکلات استان و منطقه در تمامی حوزه‌ها، از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استان شناسایی و بررسی شده و برای برطرف کردن آنها برنامه‌­ریزی و اقدام علمی صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه دقت نظر و اطلاعات بالای دکتر طهرانچی از جزئیات مسائل اقتصادی و بودجه دانشگاه، قابل تحسین بود، خاطرنشان کرد: بررسی بودجه استان‌ها بسیار دقیق و علمی انجام شد که این اقدام تیم مدیریتی دانشگاه، جای تقدیر دارد.

بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی دارای هویت و برنامه عملیاتی برای واحدهاست

دکتر محسن پیشوایی علوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی دارای هویت و یک برنامه عملیاتی برای واحدها خواهد بود.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: بنده اولین سالی است که در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارم و تجربه سال‌های قبل بررسی بودجه در این دانشگاه را ندارم، اما مدیران مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان که همراه بنده در این جلسه حضور داشتند، این جلسه را با جلساتی که سال‌های قبل برگزار می‌شد، غیرقابل مقایسه می‌دانستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: در گذشته از همه اعضای هیات امنای استان‌ها برای حضور در این جلسات دعوت می‌شد و تقریبا همه افراد نظرات غیرتخصصی و غیربودجه‌ای مطرح می‌کردند، چرا که از بودجه سالانه و درآمدها و هزینه‌های دانشگاه اطلاعی نداشتند و بیشتر با کلی گویی به اعداد و ارقام بودجه توجه نمی‌کردند.

وی ادامه داد: با این شیوه بررسی بودجه، درآمدها و هزینه‌ها به صورت سوری در بودجه می‌آمد و فقط بر اساس نرخ تورم بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی را افزایش می‌دادند، اما به گواه همکارانم که سال‌های زیادی است در دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت دارند، جلسات بررسی بودجه امسال با سال‌های قبل متفاوت بود. در این جلسه بودجه استان‌ها به صورت تخصصی و به ریاست دکتر طهرانچی مورد بررسی قرار گرفت و تک تک بندهای درآمدی و هزینه‌ای پیش‌نویس متمم پنج ماهه بودجه ارزیابی شد.

دکتر پیشوایی علوی اظهار داشت: گاهی برخی مدیران مالی در پاسخ به سوالات تخصصی که در این جلسات از آنها می‌شد نمی‌توانستند پاسخ بدهند که به این دلیل بود که در جلسات گذشته بررسی بودجه کلی‌گویی می‌شد و تاکنون سابقه نداشت که تا این حد سوالات تخصصی درباره اعداد ثبت شده در پیش‌نویس بودجه مطرح شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: حضور در جلسه بررسی بودجه استان‌ها برای ما مانند یک کارگاه آموزشی بود و تجریبات خوبی در زمینه بودجه‌نویسی عملیاتی کسب کردیم. به نظر می‌رسد که بودجه سنواتی دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته به صورت سوری و کلی دیده می‌شد، اما امسال بودجه دانشگاه آزاد اسلامی دارای هویت و یک برنامه عملیاتی برای واحدها خواهد بود.

جلسه بررسی بودجه در قیاس با سنوات گذشته کاربردی‌تر برگزار شد

دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد درباره برگزاری جلسه بررسی بودجه، گفت: جلسه بسیار خوبی بود به طوری که در قیاس با سنوات گذشته بسیار پربارتر و کاربردی‌تر برگزار شد.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد براساس واقعیت‌های موجود این دانشگاه بررسی و تدوین شد، اظهار داشت: نگاه واقع بینانه و عملیاتی به مباحث بودجه و بررسی دقیق و همه جانبه درآمدها و هزینه‌ها و از همه مهمتر وقتی که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای جلسه گذاشتند، از نقاط قوت و مثبت جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بود.

دکتر طباطبایی ادامه داد: دکتر طهرانچی در بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تأکید بسیاری بر ارائه وام دانشجویی، افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های پژوهشی، جذب دانشجو و .... دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998427

وب گردی

وب گردی