اندیشه استادان باید تقوا‌مدار باشد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بر تقوا‌مداری استادان دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، حجت الاسلام سیف اله مدبر در کارگاه تخصصی شاخصه‌های استاد انقلابی که در مرکز سرعین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال با تمام شایعات و کارشکنی‌های دشمنان به اینجا رسیده است.

حجت الاسلام مدبر به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص استقلال و عدالت‌محوری در جامعه اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب، علم را باید عملیاتی و عمل را جایگزین سخن‌گفتن کرد.

مدبر مشخصه‌های نظام انقلابی را در عدالت، ولایت، اهل بیت و علم محوری دانست و افزود: در این نظام استادان باید برای جامعه دل بسوزانند و اندیشه آنها تقوا‌مدار باشد.

رئیس مرکز سرعین نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که با آرمان‌های انقلاب همراه است، ارزش دارد.

محمدتقی معصومی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری از ریزش‌های انقلاب نترسید، انقلاب به افراد نیست، قطار انقلاب مسیر خود را طی می‌کند و تعدادی سوار و تعدادی پیاده می‌شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی پایگاهی برای انقلاب اسلامی است و انقلاب یعنی دگرگونی همه جانبه و اساسی که در دو بعد درونی و بیرونی اتفاق افتاده است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس‌(ع) استان اردبیل نیز گفت: شرایط جامعه روز به روز پیچیده می‌شود، مردم در دریای پرتلاطم زندگی می‌کنند و استادان می‌توانند در عبور دادن مردم در این مسیر نقش داشته باشند.

رضا قاسمیان گفت: حضرت امام خامنه ای 6 شهریور ماه 4 فرصت را برای نخبه‌ها تعریف کرد که از آنها باید استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر قبل از سال 57 ترویج ارزش‌های اسلامی مشکل بود و اجازه استکبار و استبداد را می‌طلبید حالا برای بیدار کردن ملت‌ها فضا فراهم شده است و حاکمیت از این موضوع دفاع و حمایت می‌کند.

قاسمیان افزود: دومین فرصت ابزار تبلیغ است و امکانات نوین در اختیار نخبه‌ها‌ست و می‌توانند از طریق 160 کانال و رادیو با 80 میلیون نفر بیننده و شنونده ارتباط داشته باشند.

وی به انبوه شبهات و سوالات در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها به این موضوع تهدید‌آمیز نگاه می‌کنند؛ ولی رهبر انقلاب آن را فرصت می‌داند. وقتی سوالی مطرح می‌شود، فرصتی ایجاد می‌شود تا دنبال جواب آن برویم و قطعا موفقیت با جبهه اسلام است.

قاسمیان تاکید کرد: استادان باید جنگ روشنفکری را زنده و فعال نگاه‌دارند تا مردم از ساده اندیشیدن نجات یابند.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران وقتی دیدند که در جنگ روشنفکری ایران موفق است حربه‌ جدیدی استفاده کردند و آن را به جنگ سرمایه‌داری تبدیل کرده‌اند.

قاسمیان فرصت چهارم را چنین توصیف کرد: دنیا تشنه‌ حرف جدید است. وقتی شرق و غرب و مکتب‌های آنها؛ سوسیالیسم، کمونیسم و لیبرالیسم شکست خوردند الان کمبود مدل داریم و مردم‌سالاری‌دینی حرف جدیدی برای دنیاست که توسط انقلاب اسلامی ارائه شده است.

کد خبر: 998447

وب گردی

وب گردی