احتمال پذیرفتن  یارانه به جای ضامن برای دریافت وام ازدواج چقدر است؟

معاون جوانان وزارت ورزش گفت: در تلاش هستیم تا مبلغ یارانه را جایگزین ضامن برای دریافت وام ازدواج کنیم. این موضوع ابلاغ شده و تنها منتظر تصویب آن در بانک مرکزی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی تندگویان ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران در خصوص مراکز مشاوره ازدواج و خانواده گفت: در حال حاضر در سازمان بهزیستی ۳ هزار مرکز مشاوره ازدواج وجود دارد و تلاش ما این است که تا پایان سال شمار این مراکز مختص مشاوره ازدواج که مربوط به وزارت ورزش و جوانان است را با همکاری سازمان بهزیستی به ۴۰۰ مرکز رسانیم.

تندگویان افزود: مشاوره‌های پیش از ازدواج رایگان بوده و در صورت ادامه این جلسات در تلاش هستیم تا هزینه آنها تحت پوشش بیمه قرار گیرد. موضوع تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های دوره‌های اجباری آموزش‌های پیش از ازدواج نیز در کمیسیون اجتماعی، بررسی شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۷۰ درصد مراجعین به این مراکز افراد مجرد هستند و ما نیز به دنبال این هستیم که این آموزش‌ها منجر به ازدواج‌های مناسب شود و از ازدواج‌های نامناسب پیشگیری کنیم.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یک وحدت رویه در مراکز آموزشی شکل‌گرفته گفت: تاکنون سه دوره آموزشی برای مربیان برگزار شده که سر فصل‌های مشترک در آن تدریس شده و مربیان به آموزش جوانان می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به یک میلیون نفر تعلق گرفته است، گفت: پیش‌بینی ما این است اگر میزان ازدواج با همین روال ادامه یابد سال دیگر دولت موظف به پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج باشد.

در تلاش هستیم تا مبلغ یارانه را جایگزین ضامن برای دریافت وام ازدواج کنیم. این موضوع ابلاغ شده و تنها منتظر تصویب آن در بانک مرکزی هستیم



تندگویان ادامه داد: در حال حاضر شرایط دریافت وام ازدواج تسهیل شده و افراد ظرف یک ماه پس از ثبت نام قادر به دریافت وام خود خواهند بود. در وام ازدواج جدید که مبلغ آن نیز افزایش یافته، بازپرداخت ۶۰ ماهه شده و امیدواریم این عوامل موجب افزایش ازدواج در کشور شود.

وی گفت: یکی از اهداف ما برای تسهیل دریافت وام ازدواج آن است که افرادی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند مبلغ یارانه خود را به عنوان ضمانت وام ازدواج گذاشته و دیگر نیاز به ضامن برای دریافت وام نباشد. ابلاغ این امر انجام شده و تنها نیاز است تا در سال آینده بانک مرکزی آن را تصویب و اجرایی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998448

وب گردی

وب گردی