دیگر شب تاریک نخواهد بود!

دانشمندان علم نانو اعلام کردند که با استفاده از تزریق نانو ذرات به موش قابلیت دید در شب را داده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان در چارچوب فناوری نانو در مسیری به ظاهر غیرممکن با ایجاد یک تزریق امکان دید در شب را برای موش فراهم کردند.

به تازگی، محققان دانشگاه چین و دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست در بوستون به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش بینایی در پستانداران در طول موج فروسرخ‌نزدیک، بدون نیاز به تکنولوژی پوشیدنی(عینک) بودند.

این کار بخشی از موج جدید تحقیقاتی که متمرکز بر یکپارچه سازی نانو ذرات با سیستم های بیولوژیکی است که با قرار دادن سنسورها یا دستگاه‌های منحصر به فرد در بافت زنده، ممکن است قابلیت‌های جدیدی را به ارمغان آورد.

دانشمندان در مقاله خود توضیح می دهند که چگونه تزریق نانوذرات به موش ها قابلیت دید در شب را به آن ها می دهد.

تعداد زیادی از نمونه‌های برجسته از نانومواد مورد استفاده برای بهبود سلامت انسان در مناطق مختلف از تصویربرداری و تشخیص وجود دارد.

چشم پستانداران تنها می تواند به یک باند کوچک از طول موج پاسخ دهد که این محدوده به طور کلی 400 تا 700 نانومتر است. البته طیف کامل نور بسیار وسیع تر است. پستانداران نمی توانند طیف های فروسرخ‌نزدیک و فروسرخ را تشخیص دهند.

عینک های دید در شب به کاربر اجازه می دهد که این طول موج‌های غیر قابل مشاهده را شناسایی کند، اما آنها بسیار دست و پا گیر هستند. همچنین، در شرایط روز، آنها با نور جذب شده دیگر به درستی کار نمی کنند.

این تحقیق راه ها را برای مداخلات درمانی جدید باز می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998452

وب گردی

وب گردی