17 دانشگاه برتر کشور در حوزه زیست پزشکی و علوم بهداشتی+ جدول

براساس نظام رتبه بندی لایدن، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی اصفهان در حوزه زیست پزشکی و علوم بهداشتی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه ایسکانیوز، ممکن است گاهی در اخبار شنیده باشید که یک یا چند دانشگاه کشور توانسته‌اند در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی کسب رتبه کنند، اگر به حوزه آموزش عالی علاقه‌مند باشید احتمالا پیگیر می‌شوید که این دانشگاه‌ها در کدام رتبه‌بندی و در چه زمینه‌ای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

شاخص های ارزیابی لایدن بر چه اساسی است؟

نظام رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری لایدن (CWTS Leiden Ramking) از سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرد، این موسسه به صورت سالانه به ارزیابی دانشگاه‌ها براساس تاثیر علمی و همکاری‌های علمی می‌پردازد.

این نظام رتبه بندی بر 2 اساس بخش تاثیر علمی و همکاری علمی در 8 شاخص علم سنجی دانشگاه‌ها را رتبه بندی می‌کند. در بخش تاثیر علمی، 3 شاخص اول در زمینه تعداد و نسبت تولیدات علمی دانشگاه است که به ترتیب جزو یک درصد، 10 درصد و 50 درصد بالای تولیدات علمی پراستناد باشد. همچنین مجموع استنادهای دریافتی تولیدات علمی دانشگاه و میانگین استنادات دریافتی نرمال شده بر اساس حوزه موضوعی و سال نیز در بخش تاثیر علمی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در بخش همکاری علمی؛ تعداد و نسبت همکاری علمی یک دانشگاه با یک یا چند دانشگاه دیگر، تعداد و نسبت همکاری علمی یک دانشگاه با یک یا چند سازمان صنعتی دیگر، تعداد و نسبت همکاری علمی یک دانشگاه با موسسه‌های تا شعاع فاصله کمتر از 100 کیلومتری و تعداد و نسبت همکاری علمی یک دانشگاه با موسسه های تا شعاع فاصله بیشتر از 500 کیلومتری ارزیابی می‌شود.

رتبه‌بندی لایدن علاوه بر تمامی بخش‌ها، در حوزه‌های مختلف دانشگاه‌ها را ارزیابی می‌کند. جدول زیر بر اساس دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه زیست پزشکی و علوم بهداشتی براساس این نظام رتبه بندی در جدول زیر آمده است:

از جدول فوق می توان دریافت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه زیست پزشکی و علوم بهداشتی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998458

وب گردی

وب گردی