مشکلات ارزی دانشجویان به وزارت علوم ارتباطی ندارد/ پژوهشگران و دانشگاه‌ها از تجهیزات آزمایشگاهی تولید داخل استفاده کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توصیه ما به پژوهشگران و دانشگاه‌ها این است، تا جایی که امکان دارد از تجهیزات تولید داخل استفاده کنند؛ این اقدام برای تقویت صنایع داخلی و همچنین افزایش سطح کیفیت محصولات آن ها بسیار اثر‌گذار خواهد بود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات دانشجویان خارج از کشور مبنی بر عدم تعلق ارز به آن ها اظهار کرد: این موضوع مرتبط با بانک مرکزی است و به وزارت علوم ارتباطی ندارد.

وی افزود: زمان‌هایی که نیاز به تایید مدارک دانشجویان وجود دارد، وزارت علوم در تایید این مدارک به بانک مرکزی کمک می‌کند.

وزیر علوم درباره متوقف شدن برخی از پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها به دلیل اعمال تحریم ها، گفت: این موضوع به صورت عمومی در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد؛ برخی از پروژه‌های تحقیقاتی که نیاز به مواد اولیه و تجهیزات آزمایشگاهی وارداتی داشته اند دچار این مشکل شده اند.

غلامی تصریح کرد: البته که تلاش کردیم ارزهایی با متوسط قیمت یا همان ارز نیمایی برای واردات این نوع تجهیزات تعیین کنیم؛ اما در تلاش هستیم سال آینده روش‌های بهتری برای بهبود این مشکل در پیش بگیریم.

وی اذعان داشت: توصیه ما به پژوهشگران و دانشگاه‌ها این است، تا جایی که امکان دارد از تجهیزات تولید داخل استفاده کنند؛ این اقدام برای تقویت صنایع داخلی و همچنین افزایش سطح کیفیت محصولات آن ها بسیار اثر‌گذار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998464

وب گردی

وب گردی