چند نکته که باید برای جلوگیری از سرقت لوازم خودرویتان رعایت کنید

سرقت ظبط و باند، لوازم یدکی خودرو و حتی ها لاستیک های ماشین یکی از شایع ترین نوع سرقت ها درخودروهای پارک شده کنار خیابان است اما این روزها نوع دیگری از سرقت در حال رخ دادن است که به سرعت در حال فراگیری بوده و باید رانندگان خودرو و حتی سرنشینان آن نکات لازم را در این خصوص رعایت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،سرقت ظبط و باند، لوازم یدکی خودرو و حتی ها لاستیک های ماشین یکی از شایع ترین نوع سرقت ها درخودروهای پارک شده کنار خیابان است اما این روزها نوع دیگری از سرقت در حال رخ دادن است که به سرعت در حال فراگیری بوده و باید رانندگان خودرو و حتی سرنشینان آن نکات لازم را در این خصوص رعایت کنند.

متاسفانه پس از افزایش چشمگیر نرخ ارز و رشد بی سابقه قیمت کالاها در بازار شاهد روند صعودی سرقت در سطح کشور هستیم بر همین اساس لازم است اصول جدیدی در زمینه حفظ و نگه داری اموال خود رعایت کنیم.

نوع جدیدی از سرقت در هنگام رانندگی، سرقت تلفن های همراه رانندگان و سرنشینان خودرو است. در این نوع سرقت سارقان با زیر نظر گرفتن خودروهایی که شیشه های ماشین آنان پایین است در پشت چراغ قرمز ها و ترافیک، اقدام به دزدی تلفن های همراه می کنند.

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت تلفن های همراه لازم است که رانندگان اولا در هنگام رانندگی به هیچ وجه با تلفن همراه صحبت نکرده و یا تلفن را در سمت پنجره قرار ندهند. بسیاری از رانندگان تاکسی های اینترنتی به دلیل استفاده از نرم افزار های مسیر یاب، تلفن های همراه خودرا به وسیله پایه های نگه دارنده موبایل (هولدر) بر روی داشبرد ماشین نصب می کنند. در این حالت بهتر است که از نصب این هولدرها نزدیک به پنجره سمت راننده خودداری شود.

در مواقع دیگر که راننده در کنار خیابان توقف کرده است و یا به هنگام ترافیک در حال صحبت با تلفن همراه خود است به هیچ وجه نباید با دست چپ با تلفن همراه صحبت کند چرا که اگر شیشه ماشین پایین باشد راکبان موتوری که قصد سرقت دارند، به راحتی موبایل راننده را سرقت کرده و از محل متواری می شوند.

نکته دیگری که باید رعایت شود قفل کردن درب های خودرو در هنگام رانندگی است. گزارشاتی از سرقت های اموال مسافران و رانندگان به دست خبرنگار ما رسیده که در پست ترافیک ویا در هنگام توقف خودرو سارقان با نزیدک شدن به سوژه خود به سرعت درب خودرو را باز کرده و اموال سرنشین و راننده را از دست او گرفته و با موتور از محل سرقت متواری می شوند. در این شرایط لازم است که در هنگام حرکت و یا توقف درب های خودرو قفل بوده تا سارقان نتوانند از خودرو زیر نظر گرفته سرقت کنند.

منبع: میهن صنعت

انتهای پیام/

کد خبر: 998472

وب گردی

وب گردی