میزبانی از گردشگران نوروزی در پردیس فرهنگی نوروزگاه میدان تاریخی راه آهن

شهردار منطقه11 از آغاز به کار پردیس فرهنگی نوروزگاه در ایام تعطیلات نوروز ویژه خدمات رسانی به شهروندان و مسافران در میدان راه آهن و منیریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان با بیان این که پیشخوان میدان راه آهن با توجه به تعاملات خوب این میدان و استفاده روزانه 7هزار نفر از این ایستگاه، مکان مناسبی برای اجرای طرح نوروزگاه است؛ گفت: لچکی ضلع شمال شرقی میدان راه آهن برای راه اندازی نوروزگاه جانمایی شده است که در این راستا تمهیدات لازم از جمله جابه جایی ایستگاه بی آر تی و ایجاد فضای سبز مناسب، بتن ریزی و کف سازی و ... انجام شده است.

وی با ذکر این نکته که نوروز فرصت دید و بازدید خیابان است ؛ افزود: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک محور خیابان امام خمینی برای دوجرخه سواری در نظر گرفته شده و ایستگاه اطلاع رسانی گردشگری نیز در همین خیابان در نظر گرفته شده است.

محور خیابان ولی عصر (عج) مسیر ویژه گردشگری در مرکز پایتخت

شهردار منطقه 11 محور خیابان ولی عصر (عج) را که طولانی ترین خیابان خاور میانه و یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر تهران است؛ به عنوان خیابانی زیبا با جاذبه های گردشگری و خانه های تاریخی و چنارهای قدیمی از ارزشمندترین مسیرهای گردشگری نوروزی یاد کرد و ادامه داد: در برنامه نوروزی محور خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر چند مکان تاریخی از جمله مسجد مشیرالسلطنه، خانه انیس الدوله، خانه امیر بهادر، خانه مینایی، خانه علی سهیلی، خانه پروفسور عدل، موزه قرآن، موزه مقدم و... در ذیل مسیر گردشگری وجود دارد که سال گذشته با استقبال شهروندان و گردشگران روبه رو شد و امسال نیز در نظر داریم مسیر گردشگری دوچرخه را نیز در این خیابان داشته باشیم.

آبادیان همچنین گفت: محور خیابان ولی عصر (عج) برنامه مشترک بین معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 ، سازمان زیبا سازی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست برای اجرای برنامه های نوروزگاه است که با رویکرد محتوای برنامه های شاد و تفریحی و نمایش اقوام و صنایع دستی اجرایی خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 11 مسیر پیاده روی خیابان ولی عصر (عج) در حاشیه تئاتر شهر تا خیابان رازی ، اجرای برنامه های نمایشی و تجسمی برای کودکان و سالمندان ، خیابان ورزش، برگزاری تورهای گردشگری روزانه با دوچرخه و خودروهای برقی از دیگر برنامه های نوروزی در محله های تاریخی طهران قدیم و مرکز پایتخت است.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال غرفه های نوروزگاه در میدان راه آهن با برنامه های متنوع از جمله پهنه های فرهنگی ایران و صنایع دستی اقوام استان ها همراه با فضای مجزا که هر شب متعلق به یک پهنه فرهنگی و استان خواهد بود؛ در نظر گرفته شده.

آبادیان ادامه داد: اجرای موسیقی زنده اقوام ایرانی، اجرای صنایع دستی به صورت زنده، ارائه غذای محلی، خیمه شب بازی، قصه مهاجران به تهران، نمایشگاه عکس های قدیم و جدید راه آهن، نمایشگاه عکس های تطبیقی، اجرای برنامه نغمه های تهران توسط 10 گروه موسیقی و بازخوانی کارهای قدیمی، تایم لاین و معرفی رویدادهای خیابان ولی عصر (عج)در 200 نقطه، استقرار اتوبوس های قدیمی که بسان یک سینمای شهری عمل می کند و پخش سکانس هایی از فیلم های قدیمی مربوط به تهران، میز و چتر برای ارائه خدمات پذیرایی و نمایش فیلم از جمله برنامه های نوروزگاه در پلازای شهری میدان راه آهن خواهد بود.

بر اساس این گزارش یک نوروزگاه دیگر هم در میدان منیریه برپا خواهد شد که برنامه های تایم لاین، خیمه شب بازی، شاهنامه خوانی، کارهای محتوایی و ... در آن اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998499

وب گردی

وب گردی