جوانان باید موتور محرک و پیشرفت کشور باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: جوانان باید موتور محرک و پیشرفت کشور باشند و استادان و نخبگان دانشگاه باید در دهه پنجم انقلاب  با در نظر گرفتن مؤلفه‌های گام دوم، طوری برنامه‌ریزی کنند که بذر امید در دل جوانان دانشجو شکوفا شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در نخستین نشست دانشگاهی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب جمع‌بندی و تبیین برکات و ویژگی‌های پرافتخار انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال برای رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته و مقتدر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تأکید بر نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی، خطاب به جوانان و آینده‌سازان این مرز و بوم، توصیه‌هایی را بیان کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه امید واقع‌بینانه به آینده تأکید مهم رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم است، اضافه کرد: جوانان باید موتور محرک و پیشرفت کشور باشند و استادان و نخبگان دانشگاه باید در دهه پنجم انقلاب با در نظر گرفتن مؤلفه‌های گام دوم طوری برنامه‌ریزی کنند که بذر امید در دل جوانان دانشجو شکوفا شود.

جوانپور با اشاره به نقش بی‌بدیل جوانان در ۴۰ سال اول انقلاب در پیشرفت و اقتدار چشمگیر کشور، تصریح کرد: برای رسیدن به آزادی و استقلال همه‌جانبه راهی جز پیشرفت در حوزه علم و فناوری نداریم. توجه به جوانان، جوان‌گرایی و به‌کارگیری ظرفیت‌هایی که در جوانان است، رمز پیشرفت در این حوزه است.

وی اظهار داشت: صرف برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی چاره حل مشکلات نیست و باید استادان، دانشجویان و نخبگان جوان با همدلی و هم‌اندیشی، رسالت مهم خود را در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری به نحو احسن انجام دهند و برنامه‌های خود را عملیاتی کنند تا بتوانیم آثار و نتایج این فرمایش‌ها را در دانشگاه و جامعه مشاهده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در پایان به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، فداکاری و شهادت اشاره کرد و گفت: ایثارگران و شهدای مدافع حرم با الگوپذیری از فرهنگ ایثار و شهادت به این مقام رسیده‌اند؛ امیدوارم با ترسیم و ترویج این فرهنگ مقدس، زمینه تربیت نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی برای تحقق آرمان‌های گام دوم انقلاب قدم برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998500

وب گردی

وب گردی