ضرورت کسب علم برای‌ نیروهای مسلح/با تهدیدات متنوع مواجهیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما با تهدیدات متنوع روبه رو هستیم که کمتر کشوری با آن مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز ، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای، در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دوره ۲۸ کارشناسی ارشد و دوره چهارم دکتری حرفه‌ای عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی برنامه‌ها و طرح‌های کشور بر اساس دین اسلام صورت می‌گیرد و ما مفتخریم که پیرو دینی هستیم که به علم و دانش اهمیت فراوانی می‌دهد.

وی افزود: در اولین آیات قرآن کریم حرف از علم و دانش آموزی است و برتری را به دانشمندان و آگاهان می‌دهد، ما افتخار داریم که پیرو مذهبی هستیم که پیشوای آن علم را عامل برتری می‌داند و امامان ما مقام استادی دارند و منشأ علم و آگاهی در طول تاریخ بوده‌اند. پس نگاه ما به فراگیری علم به عنوان یک افتخار و وظیفه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، کسب علم را برای همه نیروهای مسلح جهان امری ضروری دانست و گفت: ما بعد از انقلاب از سیاست‌های وارداتی تبعیت نمی‌کنیم و امام (ره) به ما آموخت که باید ضمن بهره گیری تزِ دانش روی پای خود بایستیم و با تصمیم خود متون آموزش و جنگ را تدوین و پیش برویم، ما تقلید گر نیستیم و نگاه ما به علم و دانشجو فراتر از دیگران است.

وی با بیان اینکه کشور ما در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده از تجارب گذشته نگاه ویژه ای به علم دارد، گفت: ما با تهدیدات متنوع روبرو هستیم که کمتر کشوری با آن رو برو است.

کد خبر: 998524

وب گردی

وب گردی