باغملک در انتظار مهمانان نوروزی است

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان باغملک به منظور هماهنگی سفرهای نوروزی هموطنان در سال 98 با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،درجلسه ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک به اهمیت موضوع جذابیتهای گردشگری اشاره و برای مسافران نوروزی، 18 مصوبه در راستای هماهنگی و ساماندهی خدماترسانی گردشگری تصویب شد.

جهانگیر پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی باغملک و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز این شهرستان در این نشست با تأکید برگزاری جلسات منظم میان کمیته‎های 10 ‎گانه تا پیش از نوروز، ارسال صورتجلسه و اقدامات به دبیرخانه ستاد نوروزی را از کمیته‎ها خواستار شد.

او با بیان این‎که ادارات در قالب کمیتههای10گانه باید لیست کشیک و یک نفر نماینده را به عنوان واسطه به دبیرخانه ستاد نوروزی معرفی کنند گفت: این کمیته‎ها اقدامات انجام شده خود را به دبیرخانه ستاد نوروزی ارسال و نمونه برشور و اقلام تبلیغاتی خود را نیز ارائه نمایند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز باغملک افزود: از برنامه‌هایی که در دستور کار اعضای ستاد خدمات سفر برای نوروز ۹۸ قرار دارد می‌توان به چاپ بروشورهای واحد در سطح شهرستان، نصب بنر خیرمقدم در ورودی شهرها، برپایی سیاه‎چادر، پخت نان محلی شهرها و معرفی فرهنگی عشایری توسط اداره امور عشایر شهرستان، ایجاد سفره هفت‎سین در شهر و تعیین پارک اقامتی برای مسافرین توسط شهرداری‎های باغملک، قلعهتل، صیدون و میداوود، و برگزاری جشنوارههای قومی و ارائه فرهنگ و آداب و رسوم مردم در ورودی شهرستان اشاره کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد اداره آموزش و پرورش نسبت به معرفی مدارس معین اسکان مهمانان نوروزی به همراه آدرس و کروکی مدرسه مرکزی برای پذیرش مهمانان اقدام کند، ضمن این‎که اداره اوقاف و امور خیریه نیز آمادهسازی مساجد بین راهی در مسیر جاده اصلی شهرستان را عهده‎دار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: برپایی چادرهای امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر، لکه‎گیری، برطرف کردن دست‎اندازها، نصب علائم راهنمایی جاده و ترسیم خطوط سفید وسط و حاشیه جاده توسط اداره راهداری ‎و شهرسازی در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک قرار دارد.

وی گفت: همچنین مقرر شده است یک گروه متشکل از ادارات میراث فرهنگی، بهداشت، ستاد اقامه نماز، اداره راه و شهرسازی و نماینده جایگاههای سوخت از مجتمعهای بینراهی بازدید کنند و گزارش آن را به دبیرخانه و مسئول ستاد خدمات سفر ارائه کنند.

پیروزاده با بیان این‎که قرار است اداره بازرگانی و کمیته نظارت بازار بازدیدهای لازم از بازار و مراکز عرضه مواد غذایی و رستورانها را انجام و نسبت به عرضه میوه و تنظیم بازار اقدام نماید افزود: نیروی انتظامی نیز نسبت به برپایی چادرهای امنیتی در ورودی شهر و تأمین امنیت جادهها و مناطق گردشگری و امنیت برگزاری جشنوارههای قومی در ایام تعطیلات نوروزی اهتمام لازم را خواهد داشت.

وی گفت: تعیین نرخنامه برای یدک‎کش‎ها توسط اداره بازرگانی و ارائه برنامه‎های فرهنگی توسط سازمان‎های مردم‎نهاد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک قرار دارد.

گفتنی است؛ جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک با حضور محمد نجاتی‎پور رئیس ستاد، جهانگیر پیروزاده دبیر ستاد، اعضاء و کمیته‌های ده‌گانه این ستاد در فرمانداری باغملک برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998527

وب گردی

وب گردی