تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به منظور افزایش تولیدات علمی با محتوای آموزشی و تربیتی و ترویج منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، به امضای طرفین رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر اینکه تلاش برای تبیین اندیشه‌های امام (ره) از واجبات زمان ماست، گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی بسیار والا و از تبار پیامبران الهی و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ یک رهبر حکیم بود. به همین منظور لازم است سیره رهبری امام (ره) برای تمام نسل‌ها تبیین شود.

وی با اشاره به نگارش کتاب «ایران بین دو انقلاب» خاطرنشان کرد: «یرواند آبراهامیان» در این کتاب آورده است بزرگ‌ترین انقلاب جهان توسط امام خمینی (ره) شکل گرفته است. این جمله بسیار عجیب است، چرا که در دنیا انقلاب‌های زیادی اتفاق افتاده، اما یک متفکر مطرح می‌کند که انقلاب اسلامی ایران عظیم‌ترین انقلاب دنیاست و هیچ انقلابی نتوانسته توده‌های میلیونی مردم را به صحنه بیاورد.

کلانتری ادامه داد: «احسان طبری» در کتاب «کژ راهه» مطرح می‌کند که هنوز بسیاری از زوایای انقلاب اسلامی از نگاه جهانیان پنهان است، اما خورشید برای همیشه پشت ابر نمی‌ماند و عظمت این انقلاب نیز برای جهانیان روشن خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، باید شخصیت و عظمت امام (ره) برای نسل جوان معرفی شود، چرا که وقتی وارد ابعاد زندگی امام (ره) می‌شویم، با یک شخصیت کم‌نظیر مواجه هستیم. ایشان جزو بزرگانی بودند که در حوزه‌های تخصصی کتاب‌های فراوانی تدوین کرده است.

وی با اشاره به کتاب «چهل حدیث» اثر امام خمینی (ره) در سال 1318 تصریح کرد: این کتاب بهترین کتاب اخلاق است که روش خاص خود را دارد و درمانگری فضایل اخلاقی را مطرح می‌کند. امام (ره) در حوزه‌های دیگر ازجمله اندیشه سیاسی، اصول، عرفان، فقه و... کتاب‌هایی با ارزش علمی بالا به نگارش درآوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه نسل جوان امروز به دنبال شخصیت‌هایی مانند امام (ره) است، گفت: در این زمینه مخاطب وجود دارد و باید کار اساسی همه‌جانبه صورت گیرد. امیدوارم تفاهم‌نامه همکاری با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به عمل و تلاش منجر شود و زمینه همکاری‌های گسترده علمی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی عرصه وسیعی به لحاظ امکانات، تعداد دانشجو، اساتید، فضای آموزشی و کارگاهی و... دارد، اظهار داشت: از پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان به نحو احسن استفاده کرد و این تفاهم‌نامه را به مرحله اجرا و عمل رساند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) یک اصل مبارک و مقدس است، ابراز امیدواری کرد انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی زمینه این امر را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حضور عناصر فرهنگی تحصیلکرده در رأس آن، از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: امیدوارم از این ظرفیت در قالب این تفاهم‌نامه، استفاده بهینه شود و بتوانیم در راستای افزایش تولیدات علمی با محتوای آموزشی و تربیتی و ترویج منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، اقدامات موثری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام صالحی تأکید کرد: باید با جدیت در راستای ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جامعه و در بین نسل جوان حرکت کنیم.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با موضوع انجام همکاری در زمینه‌های مرتبط با تبیین و ترویج اندیشه‌های تابناک حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها و به طور ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، با استفاده از ظرفیت‌های محتوایی و عملکردی مرتبط در برنامه‌های درسی در کلیه رشته‌های آموزشی دانشگاه به طور ویژه برای واحد‌های درسی «دیدگاه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)»، منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998544

وب گردی

وب گردی