در صدد بالا بردن قدرت خرید متقاضیان هستیم

مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در صددیم دولت و وزارت ارشاد در جهت بالا بردن قدرت خرید متقاضیان کتاب خارجی کمک کنند، اما در پی راهکار هستیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احد رضایی مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نرخ‌گذاری در بخش خارجی نمایشگاه کتاب و عدم بروز مشکلات دو نرخی سال گذشته اظهار داشت: برای این بخش از نمایشگاه در پی راهکار هستیم.

وی افزود: در پی آن هستیم تا دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خریداران این بخش کمک کند،‌ در واقع ارشاد در جهت بالا بردن قدرت خرید متقاضیان کتاب خارجی کمک کند، اما هنوز چیزی مشخص نیست در پی راهکار هستیم.

وی اضافه کرد: البته پیشنهادها در حال بررسی است و قرار است جلساتی در این زمینه برای تصمیمات نهایی برگزار شود؛ رایزنی و مذاکرات در حال انجام است، پارسال در میانه نمایشگاه هم ارشاد و هم ناشران دچار چالش شدند از این رو برای نمایشگاه سال ۹۸ راهکار باید پیش از نمایشگاه اندیشیده شود تا چالش سال نمایشگاه ۹۷ را شاهد نباشیم. بزودی نتایج این بررسی‌ها اعلام می‌شود.

گفتنی است، نحوه قیمت‌گذاری ارز و اختصاص ارز برای کتب خارجی مهم‌ترین دلیل چالش در نمایشگاه سال جاری بود، قیمت واقعی و اعمالی فروش ارز در بازار با قیمت اعلامی از سوی دولت متفاوت بود و تفاوت چشم‌گیری میان این دو نرخ وجود داشت که این موضوع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چالش‌هایی بوجود آورد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998558

وب گردی

وب گردی