کاهش مصرف برق با استفاده از فناوری‌های نوین

مدیرعامل شرکت توانیرگفت: به‌منظور جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکان در پیک مصرف سال ۹۸، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با همکاری شرکت توانیر، اقدام به برگزاری یک رویداد کارآفرینی خواهد کرد.

محمدحسن متولی زاده قائینی مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناروی ایسکانیوز، با تاکید براین‌که طی سال‌های گذشته برای کاهش مصرف برق حدود 2میلیون لامپ ال ای دی در کشور توزیع کردیم، اظهار کرد: در همین راستا ما برنامه‌ و طرح‌های مهمی را برای سال آینده در اولویت کاری خود قرار دادیم تا بتوانیم مصرف برق را در کشور مدیریت کنیم.

وی با اشاره به این‌که طرح مدیریت بار چاه های کشاورزی را با شدت تمام ادامه خواهیم داد، افزود: سال گذشته بیش از هزار مگاوات برق از صنایع و کشاورزی صرفه‌جویی شد. در همین راستا شرکت توانیر200میلیون تومان پاداش به آنها پرداخت کرد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این‌که گذر از پیک 98 به عنوان آبرو و اعتبار صنعت برق است، تصریح کرد: ما دو اقدام کلیدی از جمله آمادگی شبکه و خطوط برق قدرت و برنامه های مدیریت مصرف برق و کاهش بار (11 برنامه) را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

متولی‌زاده قائینی با تاکید بر لزوم اصلاح اقتصاد صنعت برق از طریق اصلاح تعرفه‌ها یا روش‌های دیگر یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قیمت هر کیلووات ساعت برق با قیمت یک عدد نان در تهران برابر بود و در صورتی که ارزش برق متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یافت، هم اکنون قیمت برق به جای 135 تومان به ازای هر کیلووات ساعت 500 تومان بود و صنعت برق با افزایش 86 هزار میلیارد تومانی درآمدها، دیگر با مشکلات بدهی، طرح‌های بر زمین مانده و خاموشی روبرو نمی‌شد، هرچند عملکرد همکاران، بخش عمده این شرایط را مدیریت و جبران کرد و این عملکرد در مقایسه با سایر بخش‌های کشور بی بدیل است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های صنعت برق به ویژه در حوزه اقتصاد برق را استفاده درست از منابع و داشته‌های صنعت برق عنوان کرد و افزود: در شرایط جنگ اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

همچنین یکی از هدف‌های اصلی برای سال آینده را توسعه فناوری در صنعت برق ذکر کرد و گفت: نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند و مدیریت بار مشترک و تامین کننده را در دستور کار خود قرار دادیم تا با اطلاعات کامل بتوانند بارشان را مدیریت کنند.

در همین رابطه به‌منظور جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکان در پیک مصرف سال ۹۸، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با همکاری شرکت توانیر، اقدام به برگزاری یک رویداد کارآفرینی باعنوان «گذر از پیک مصرف برق سال ۹۸» می‌کند که محور‌های این همایش استفاده از تکنولوژی هوشمند به‌منظور مدیریت بار در ساعات اوج مصرف و استفاده از فناوری‌های نوین به‌منظور جذب مشارکت بخش‌های خانگی، تجاری و اداری در کاهش پیک بار است.

همچنین استفاده از فناوری‌های نوین جهت تسهیل ارتباط دو نفره با مشترکان نیز، یکی دیگر از محورهای همایش مذکور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998632

وب گردی

وب گردی