5 درصد جمعیت ایران، دانشجو هستند/ 60 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، درس می‌خوانند+ جدول

تعداد دانشجویان دوره‌‌های مختلف تحصیلی مؤسسات آموزش عالی برحسب رشته‌ تحصیلی در جدول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران مشخص شده است که نشان از تحصیل نزدیک به 60 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز آمار ایران در سال جاری، چندین جدول آماری منتشر کرده است؛ در یکی از جداول، تعداد دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی مؤسسات آموزش عالی برحسب رشته‌ تحصیلی مشخص شده است.

مأخذ این جدول، سالنامه آماری کشور است و آمار دانشگاه آزاد اسلامی را نیز شامل می شود. البته آمار کلی و اظهاری دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 1386-87 تعداد یک میلیون و 119 هزار و 426 نفر دانشجو بوده که پس از نصب سیستم نرم‌افزار آموزشی و ارائه آمار ثبتی در سال تحصیلی 1387-88 به 870 هزار و 126 دانشجو تصحیح شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در سال تحصیلی 1387-88 آمار تعدادی از دانشگاه‌های تحت پوشش خود را اعلام نکرده است.

بنا بر آخرین آمارها، چهار میلیون و 73 هزار و 827 دانشجو در 4 مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند.

با توجه به جمعیت حدود 80 میلیونی ایران، 5 درصد از کل جمعیت کشور، دانشجو هستند. نکته جالب این است که دانشجویان مقطع کارشناسی، بخش اعظمی از آمار را به خود اختصاص داده اند. در واقع 57 درصد از تعداد کل دانشجویان کنونی ایران در حال تحصیل در مقطع لیسانس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998641

وب گردی

وب گردی