لزوم توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین مبانی فکری امام و رهبری

مولف کتاب «انقلابی تراز»، گفت: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، احساس می شود که تفکر ناب انقلابی و اسلام ناب محمدی می تواند در این دانشگاه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام سعید صلح میرزایی مؤلف کتاب «انقلابی تراز» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جای خالی کتب انقلابی در دانشگاه‌ها و همچنین عدم توجه جوانان به مسئله کتاب‌خوانی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، کاهش سرانه و ساعت مطالعه در جامعه است و مسئولان آموزش عالی وظیفه دارند که برنامه مدونی برای حل این مشکل تنظیم کنند.

وی افزود: امروز به دلیل این که وقت آزاد کمی داریم، باید به دنبال مطالب حکمیانه‌تر و دقیق‌تر برویم تا بتوانیم در زمان کوتاه، مطالب کلیدی و مهم را یاد بگیریم.

صلح میرزایی ادامه داد: کتاب انقلابی تراز، بر اساس بهترین و مهم‌ترین بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) تنظیم شده که به وسیله زبانی ساده، نکات کلیدی را به خواننده منتقل می کند؛ تلاش کرده‌ایم حجم کتاب را به طوری کاهش دهیم که جوانان نیز بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

مولف کتاب انقلابی تراز، تصریح کرد: سیاست‌گذاران فرهنگی نیز می توانند راهکارهای مناسبی برای بهبود سرانه مطالعه کشور و همچنین توجه به کتب انقلابی در میان جوانان ارائه دهند؛ اهالی رسانه نیز می توانند در بازنشر این کتب موثر باشند؛ همچنین انتشار بخش‌هایی از کتاب در صفحات مجازی به شکل موشن گرافی نیز می‌تواند در این راستا اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

وی اذعان داشت: آشنایی جوانان با مبانی فکری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، احتیاج به کار فرهنگی دقیق و منسجم دارد و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور این وظیفه را بر دوش می کشند؛ اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خوبی وارد میدان شود و بتواند مبانی اصیل انقلاب اسلامی را به خوبی به جامعه منتقل کند، باعث ایجاد انگیزه در جوانان برای آشنایی هرچه بیشتر با مبانی فکری امام و رهبری خواهد شد.

صلح میرزایی در پاسخ به این سوال که عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای انقلابی‌گری و گرایش جوانان به سمت مبانی اصیل انقلاب چگونه ارزیابی می کنید، گفت: خوشبختانه رویکرد و جهت‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی پس از روی کار آمدن مدیریت جدید، به خوبی تغییر کرده است؛ متاسفانه در گذشته کسانی سیاست‌گذاران این دانشگاه بودند که اعتقاد داشتند دوران انقلابی‌گری تمام شده است.

مؤلف کتاب انقلابی تراز، تاکید کرد: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در این دانشگاه، احساس می شود که تفکر ناب انقلابی و اسلام ناب محمدی می تواند در دانشگاه آزاد اسلامی گسترش پیدا کند؛ البته این موضوع به صورت تدریجی رخ خواهد داد و باید تا رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998642

وب گردی

وب گردی