دارو ی بیماران خاص به خارج از کشورقاچاق می شود

معاون وزیر بهداشت از قاچاق دارو و برخی از ملزومات پزشکی به ویژه در حوزه بیماران خاص توسط افراد سودجو خبر داد و گفت:‌ وزارت بهداشت جهت مقابله با این موضوع تمهیداتی را در نظر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت،‌در ارتباط با داروی بیماران خاص گفت: علیرغم همه مشکلاتی که می‌تواند در حوزه دارو و ملزومات پزشکی ایجاد شود، مشکل جدی در زمینه قاچاق دارو و ملزومات به ویژه برای بیماران خاص توسط افراد سودجو داشته‌ایم.

وی افزود: از آنجایی که داروها با یارانه دولتی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها برای بیماران خاص ارزان ارائه می‌شود لذا این مسئله سبب شد برخی از افراد سودجو داروهایی همچون آلبومین را از مرز خارج کنند.

معاون وزیر بهداشت در ارتباط با تمهیدات پیش‌بینی شده جهت پیشگیری از این مسئله گفت:‌سهمیه‌ای شدن دارو و ارائه به اندازه و حساب شده آن در پیشگیری از این مسئله بسیار حائز اهمیت است همچنین بنا داریم که ارائه دارو از طریق نسخ الکترونیک انجام شود تا جلوی سوء استفاده را بگیریم.

وی با بیان اینکه توزیع داروی بیهوشی امسال در کشور بی‌سابقه بود، گفت: متأسفانه گاهی افراد سودجو داروها را همچون سوخت قاچاق می‌کنند و وزارت بهداشت تمهیدات لازم را جهت مقابله با این مسئله را مدنظر قرار داده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998644

وب گردی

وب گردی