تمام شرکت‌کنندگان در انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه تهران، دانشجو بودند/ ادعای تقلب، خلاف واقع و کذب است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دور دوم انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران، یکشنبه (۱۲ اسفند ۱۳۹۷) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

هر چند آرا در حضور کمیته اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات و نمایندگان کاندیداهای حاضر، شمارش شد اما عضو شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت علوم با انتشار توئیتی از تقلب گسترده در انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران خبر داد و صحت انتخابات را زیر سؤال برد.

محمدرضا محمدی مدعی شد بیش از صد نفر از مدیران مسئولی که در این انتخابات حائز حق رأی بوده اند، سال هاست فارغ التحصیل شده اند و تأکید کرد انتخابات از منظر شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت علوم قابل قبول نیست و باید ابطال شود.

دکتر محمدعلی زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز، درباره ادعای تقلب در انتخابات، گفت: به هیچ عنوان این‌گونه نیست. ما طبق روال قانونی انتخابات، فراخوان ثبت نام کاندیداها و اعضای دانشجویی کمیته اجرایی و هیئت نظارت را منتشر کردیم و سپس کمیته اجرایی و هیئت نظارت با قرعه کشی تشکیل شد. فهرست نشریاتی که حق رأی دارند را نیز به انتشار رساندیم. همه دست‌اندرکاران نشریات دانشجویی می توانستند در مهلت قانونی به این لیست اعتراض کنند اما هیچ گونه اعتراضی نه به دست ما و نه به دست هیئت نظارت بر انتخابات نرسید و ما هم طبق وظیفه قانونی‌مان، انتخابات را برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: در ادامه، انتخابات برگزار شد و ما رصد کاملی انجام دادیم تا فقط دانشجویان رأی بدهند، به همین خاطر هم کارت دانشجویی را ملاک قرار دادیم و هم به صورت آنلاین، استعلام آموزشی گرفتیم. کامل چک کردیم تا رأی‌دهندگان حتما دانشجو باشند. تعداد کل رأی‌دهندگان به طور دقیق 112 نفر بود و همان‌طور که گفتم همه دانشجو بودند.

زارع چاهوکی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز، درباره اتهام تقلب در انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برخی ممکن است ادعاهای خلاف واقعی را مطرح کنند اما وظیفه ما تمکین از مقررات و رفتار بر اساس ضوابط قانونی است. ما اعتقاد داریم مقررات باید حتما رعایت شود چون در حوزه فرهنگی و دانشجویی مخصوصا در زمینه نشریات، مقررات حرف اول را می زند. شخصا چندین بار با دوستان مجری و ناظر بر انتخابات جلساتی برگزار کردیم تا عین قانون رعایت شود و خوشبختانه این اتفاق در مراحل اجرایی هم رخ داد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در ادامه تأکید کرد: انتخابات ما در سلامت کامل برگزار شد و این بار علاوه بر رؤیت کارت دانشجویی رای دهندگان، با کنترل کامل آنلاین از سامانه گلستان، دانشجو بودن افراد رأی دهنده و مدیران مسئولی که نامه نمایندگی داده بودند را چک کردیم. مستندات کامل هم در این خصوص موجود است. انتخابات هم توسط کمیته اجرایی و هیئت نظارت تأیید شده و هیچ اعتراضی نیز از سوی دست‌اندرکاران نشریات دانشگاهی در دانشگاه تهران در موعد مقرر قانونی به دست ما نرسیده است.

وی در پایان گفت: تلاش ما و مجموعه همکاران در اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بر این است که بتوانیم فضای پر نشاط و فعالی را در حیطه فعالیت های دانشجویی ایجاد کنیم، بنابراین ادعای دانشجویی در دانشگاه شاهد که نه در روز انتخابات و نه قبل از آن، هیچ مراجعه حضوری نداشته و از فضای فعالیت دانشجویی در دانشگاه تهران اطلاعی ندارد، طبیعتا خلاف واقع و کذب است. او اگر حتی یک بار به اداره نشریات دانشگاه تهران مراجعه می کرد، متوجه پویایی و گستردگی فضای فعالیت نشریاتی در این دانشگاه می شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998675

وب گردی

وب گردی