بهره‌گیری از ظرفیت‌های واحد بوشهر با نگاه مسئله شناسانه و گره‌گشایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت های دانشگاه در حل چالش ها را مأموریت مهم و جدید این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه کارآفرینی با رویکرد آموزش سازمانی با بهره گیری از کارکردهای نوین فناوری و اطلاعات با حضور جهانگیر شاهینی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استانداری بوشهر، جمعی از مدیران استان و کارآفرینان، هیئت رئیسه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز برگزار شد.

اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در صدد است با فعال‌سازی و شکوفایی ظرفیت‌های متنوع خود در عرصه‌های مختلف و حوزه‌های تحقیقاتی، تولید علم، راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی، کارآفرینی و اشتغال زایی خدمات شایسته ای به استان ارائه دهد، گفت: کارها در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر اساس پیش بینی قبلی و متناسب با توان دانشگاه و نیاز جامعه در حال انجام است و این مأموریت دانشگاه، حداقل انتظاری است که جامعه از دانشگاه دارد.

عبدالهی با بیان اینکه 4 برنامه علمی مهم در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تدوین شده و در حال پیاده سازی و اجراست، عنوان کرد: این برنامه‌ها در حوزه های دریا و آبزیان، دریانوردی، نفت و گاز و کشاورزی جهت گیری شده است.

عبدالهی با تأکید بر ظرفیت‌های متعدد دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اظهار کرد: این دانشگاه با داشتن رشته های تحصیلی نظیر دریانوردی، مهندسی هسته ای، نفت و گاز و علوم رفتاری که از مزیت ها و برندهای معرفی استان به شمار می روند، از توان مناسبی برای حضور فعال در عرصه های کارآفرینی داراست.

وی با بیان اینکه تمامی رشته های تحصیلی می توانند کارآفرین باشند، اذعان کرد: باید این مهم به رسمیت شناخته شود چرا که یکی از معضلات تحقق این مهم، عدم اعتقاد و آمادگی دستگاه های اجرایی به مأموریت های جدید دانشگاه علاوه بر مأموریت آموزشی و پژوهشی آنان است.

عبدالهی با بیان اینکه اولین اشتغال زایی دانشگاه در مدارس سما صورت گرفته است، تصریح کرد: با تأسیس مدارس سما در مجتمع عالیشهر، علاوه بر کمک به رفع نیاز این شهر در حوزه آموزش و پرورش، از فارغ التحصیلان برتر مراکز آموزش عالی استان بهره برده ایم که این روال با تأسیس مدارس جدید در دشتستان، گناوه، دلوار و تنگستان نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استانداری بوشهر از فعال شدن چهار حوزه کاری تحت عنوان فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری کشاورزی، فناوری‌های نوین در حوزه نفت و گاز و فناوری زیستی در استان خبر داد و عنوان کرد: با حمایت از این طرح ها، شرایط مناسبی برای تجاری سازی محصولات فراهم شده است.

جهانگیر شاهینی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، زیست دریایی، صنایع و حمل و نقل دریایی از قابلیت مهمی برخوردار است، عنوان کرد: بیش از 70 استارت آپ در این حوزه ها شناسایی و آماده به کار شده است .

شاهینی از راه اندازی سامانه نظارت برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: همه موسسات آموزشی خصوصی ملزم به استفاده از پتانسیل اعضاء هیئت علمی دانشگاه های استان جهت برگزاری دوره های خود شده اند و از این طریق دانشگاه ها به شکل غیر مستقیم مجری برگزاری دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت سازمان ها خواهند بود.

وی با تشریح راه اندازی سامانه کشوری بانک اطلاعات مدرسان در بوشهر یادآور شد: استادان با نام نویسی در این سامانه علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر، امکان همکاری با تمام نهادهای دولتی در سرتاسر کشور را خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 998682

وب گردی

وب گردی