معوقات آموزش و پرورش تا پایان سال ۹۷ پرداخت می شود

وزارت آموزش و پرورش مقرر کرده تا بخش عمده‌ای از معوقات این وزارتخانه را در یک سال گذشته تا پایان سال٩٧پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت و آماده کردن نسلی است که فردای کشور را آن گونه که آرزوی ما است نزدیک کند.

برای اینکه تربیت اتفاق بیفتد مهمترین رکن نیروی انسانی است که در بسیاری مواقع نقایص دیگر مؤلفه‌ها را جبران می‌کند و البته مؤلفه‌های مختلف نظام آموزشی مسیر را برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان آماده می‌کند و از این رو هر قدمی که برای معلم و این رکن تحول برداشته می‌شود قدمی است که برای آینده کشور برداشته شده است.

در واقع تفاوت اصلی آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها در لذتی است که معلم در قلب خودش احساس می‌کند و مستقیماً در تعلیم و تربیت دانش آموزان تأثیر می‌گذارد.

در حال حاضر، تمامی سطوح کشور به این باور رسیده اند که متأسفانه جامعه تعلیم و تربیت علیرغم مأموریت سنگین و هدف استراتژیک و مهمی که برعهده دارد، از آن چیزی که انتظار می رفته، دور شده است.

یکی از مشکلات در این زمینه، نگرانی معلمان از تهیه و فراهم آوردن اقلام معیشتی برای خانواده هایشان است.

امروزه کشور ما با نیازهای عدیده ای مواجه شده که بار معیشت را برای قشر فرهنگیان سنگین تر کرده و ما تلاش می‌کنیم از راه حل‌هایی که قبلاً برای حل این مشکل به کار برده نشده است، استفاده کنیم و البته با تمامی سختی ها و محدودیت ها، وظیفه داریم از فرایند تعلیم و تربیت مراقبت کنیم تا به آن خدشه ای وارد نشود.

در روزهای اخیر، خبرهایی حاکی از اعتراضات معلمان در برخی از مدارس وجود داشته که این نوع و روش اعتراض موردانتقاد وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته و گفته شده که این نوع اعتراضات حتی اگر در یک مدرسه از کشور هم انجام شود اقدامی ضد تربیتی است.

قطعا این موضوع که معلمان گلایه ها و نارضایتی خود را ابراز کنند، حق طبیعی آن ها است اما روش اعتراض کردن باید با رعایت تمامی مسائل قانونی و اخلاقی باشد تا برای دانش آموزان، بدآموزی نداشته باشد.

همچنین در سال٩٧ لایحه رتبه بندی معلمان آماده شده است تا نظام پرداخت معلمان تصحیح و بخشی از مشکلات را برطرف کند و حوزه منابع ما با این روش اصلاح پیدا می‌کند که در حال حاضر این طرح منتظر بررسی و تصویب نمایندگان مجلس است.

همچنین گفته شده مشکلات استخدام نیروهای حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی، آئین نامه‌ای در دست تهیه است و در دستور کار دولت قرار دارد تا در خصوص نوع استخدام این افراد بررسی شود.

چالش مهم دیگر در بدنه آموزش و پرورش، موضوع پرداخت بازنشستگان است زیرا فاصله حقوقی این افراد با شاغلان هم ترازشان بسیار زیاد است و از دو سال پیش دولت برای ای اعتباراتی پیش بینی کرد و حدود ٣۵٠٠ میلیارد تومان برای کاهش این شکاف اختصاص پیدا کرد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش دستور داده که در خصوص سه درصد سهمیه استخدام جانبازان و معلولان در آموزش و پرورش، اولویت قانونی اجرا شود.

همچنین مقرر شده تا بخش عمده ای از معوقات آموزش و پرورش که در یک سال گذشته داشته تا پایان سال٩٧ پرداخت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998706

وب گردی

وب گردی