چرا بالانس چرخ خودرو فوق العاده اهمیت دارد؟

یکی از مواردی که گاها با آن در زمان رانندگی مواجه می شویم، لرزش خودرو در سرعت های بالاست. در این مواقع احساس می کنید که فرمان در دست شما به مانند یک فنر می لرزد و یا اینکه به یک طرف جاده منحرف شده.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شاید اصلی ترین عامل این اتفاق این باشد که تایرها بالانس نباشند. و عدم لرزش و رفع این عیب از فواید بالانس بودن چرخ ها ی خودرو حساب می شود.

فواید بالانس بودن چرخ ها

در این مواقع اگر به چرخ های خودرو از نزدیک نگاه کنید خوردگی را در لاستیک های خودرو در بیشتر موارد به سمت داخل می بینید. دلیل این اتفاق هم عدم تعادل بین چرخ ها و به دنبال آن فشار نامناسب به یک سمت لاستیک ها می باشد. اگر این نامتعادلی بیشتر شود مشکل در بزرگراه ها و آزاد راه ها بیشتر می شود و راننده احساس لرزش در خودرو می کند. از فواید بالانس بودن چرخ ها و تایر ها می تواند عدم لرزش در زیر پا و فرمان باشد و همچنین جلوگیری از فرسوده شدن قطعات موتور در زمان لرزش شود.

بالانس چرخ ها چیست؟

در مواقعی که لاستیک خودروی خود را تعویض می کنید و یک لاستیک جدید قرار می دهید، لاستیک جدید با سایر لاستیک ها در تعادل نیست و این موضوع در تمامی تایر هایی که با فناوری بالا تولید می شوند هم صادق است و این لاستیک ها هم دچار عدم تعادل می باشند. به همین منظور شما باید برای ایجاد تعادل در لاستیک ها خود به یک آپاراتی مراجعه کنید.

در این مواقع ، مکانیک چرخ را به یک دستگاه تعادل متصل می کند و این دستگاه با فشردن دکمه شروع به چرخیدن می کند و وزن نامتعادل چرخ را به لبه ی بیرونی هدایت می کند. در این زمان، مکانیک با ایجاد وزن در طرف مقابل، یک تعادل را ایجاد می نماید. مکانیک این کار را برای تمامی چرخ ها انجام می دهد و تا زمان ایجاد تعادل برای هر چرخ ادامه می دهد.

برای مراجعه ی کمتر به مکانیک ها و آپاراتی ها، باید لاستیک های خودرو را جفت جفت عوض کنید یعنی لاستیکی در عقب بکار می رود را با لاستیک دیگر عقب تعویض نمایید. در همین راستا در چپ و راست و در زمان خرید لاستیک نو هم این امر را باید رعایت فرمایید.

از دیگر فواید بالانس بودن چرخ ها یخودرو می توان به عدم فرسایش قطعات فلزی موتور خورو اشاره نمود. همچنین در صورت داشتن چرخ های جداگانه به این معنی که لاستیک های مخصوص عقب و مخصوص جلو دارید تنها به یک بار بالانس چرخ های خود احتیاج خواهید داشت.

پس از این متن نتیجه می گیریم که در زمان رانندگی و در حالتی که کف جاده دچار مشکلی نیست و فرمان و خودروی شما دچار لرزش است، باید نسبت به بالانس چرخ های خودرو اقدام کنید. از دیگر فواید بالانس بودن چرخ ها ی خودرو می توان به عدم فرسایش لاستیک ها و عمر بیشتر آنها اشاره نمود.


منبع: اسمارت کار

انتهای پیام/

کد خبر: 998718

وب گردی

وب گردی