70 درصد مشکلات کشور از سوء مدیریت است

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم اما 70 درصد مشکلات موجود ناشی از سوء مدیریت‌ها و موازی‌ کاری‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی صالحی‌نژاد در پانزدهمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور اظهار داشت: اینکه ما در سراسر کشور جلساتی را برگزار کنیم که فقط اسما جلسه‌ای برگزار شده و خروجی از آن دیده نشود و صرفا رفع تکلیف و تعریف و تمجید از حاضرین جلسه باشد عین ظلم است و باید در مقابل خداوند و مردم جوابگو باشیم.

وی گفت:‌ متاسفانه جامعه به شکلی جلوه داده شده است که عده‌ای از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و دست به احتکار، قاچاق و یا هر تخلفی می‌زنند.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه یک لقمه حرام چقدر ارزش دارد که انسانیت به فروش می‌رود، گفت: کسانی بودند که به صورت گله‌ای چهارپایان بارکش را ذبح کرده و گوشت آن را به فروش می‌رسانند که با درایت قوه قضائیه شناسایی و محاکمه شدند. این در حالی است که استان زنجان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت در ایران است.

چرا قیمت‌ها روز به روز افسارگسیخته شده است. یک روز می‌گویند دلار گران شده خودرو گران می‌شود، یک روز می‌گویند دلار ارزان شده اما خودرو باز هم گران می‌شود

صالحی‌نژاد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا باید جایی برسیم که امنیت غذایی که می‌خوریم شک و شبهه داشته باشد، گفت:‌چرا باید شاهد تشکیل صف‌های طویل مردم برای خرید گوشت، مرغ و سایر ارزاق باشیم. چه اتفاقی افتاده که دوباره صدای پای سهمیه‌بندی‌ها و بازگشت کوپن به گوش می‌رسد.

وی افزود: درست است که امروز در جنگ اقتصادی تحریم‌ها هستیم اما تحریم‌ها ۳۰ درصد ماجراست و ۷۰ درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌ها و موازی‌کاریهاست.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت:‌تورم شدید، گرانی، فقر،‌اعتیاد، بیکاری، درآمد کم جامعه کارگری و افزایش نابرابر حقوق کارگران روز به روز جامعه را به سوی شکاف طبقاتی سوق می‌دهد که این فاصله طبقه کارگر را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

صالحی‌نژاد گفت:‌چرا قیمت‌ها روز به روز افسارگسیخته شده است. یک روز می‌گویند دلار گران شده خودرو گران می‌شود، یک روز می‌گویند دلار ارزان شده اما خودرو باز هم گران می‌شود. به راستی مشکل کجاست؟ عدم نظارت دقیق بر قیمت‌ها و یا عدم تشویق ارزان فروشی و توقیف‌ها.

وی افزود:‌اگر به تاخت و تازهای سیاسی، جناحی و منافع شخصی گام برداشته‌ایم وای بر آخرت ما و اگر برای مردم گام برداشته‌ایم هزاران درود بر شرفتان.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها درباره مشکلات استان زنجان گفت: کاهش آب چاه‌های کشاورزی استان نگرانی را برای کشاورزان به ویژه سرمایه‌گذاران سیستم نوین آبیاری به وجود آورده است.

به راستی مشکل کجاست؟ عدم نظارت دقیق بر قیمت‌ها و یا عدم تشویق ارزان فروشی و توقیف‌ها؟

صالحی‌نژاد افزود:‌ سد کینه‌ورس در منطقه ابهر و خرمدره با میلیاردها تومان اعتبار آبگیری شده است اما راکد ماندن شبکه سد و عدم اتصال آب آن به شبکه آبیاری و آب شرب باعث ناکارآمدی تجهیزات به کار رفته شده که این اتصالات و مصالح در حال مستهلک شدن هستند و عملا اعتبارات قبلی را تحت شعاع قرار می‌دهند.

وی گفت: مسیر کلیدی و مواصلاتی استان زنجان به استان گیلان که چند سال قبل بازگشایی شده است این ارتباط از ۲۲۰ کیلومتر به ۷۵ کیلومتر نزدیک‌تر شده است و فقط ۱۷ کیلومتر آن خاکی باقی مانده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998740

وب گردی

وب گردی