قمری: جذب ۱۰ هزار نفر در آزمون استخدامی بخش خصوصی

دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، با اشاره به این‌که ۱۲۰ هزار نفر اعلام حضور در این آزمون استخدامی کردند، گفت: در هشت ناحیه مراحل گزینش انجام شده و امروز نیز در تهران در حال برگزاری است که برای ۱۰ هزار نفر مصاحبه انجام می‌شود.

محمدحسین قمری دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در خصوص این آزمون گفت: آزمون استخدامی بخش خصوصی برای دومین سال است که برگزار می‌شود. بحث مهارت‌ سنجی و ارزیابی شرکت‌کنندگان و متقاضیان جویای کار است که برای تسهیل فرایند اشتغال در شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر شرکت کننده شرکت کرده بودند که از مجموع آنها حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به‌ کار شدند. امسال دومین سال است که برگزار می‌شود.
قمری با اشاره به این‌که ۱۲۰ هزار نفر اعلام حضور در این آزمون استخدامی کردند، افزود: در هشت ناحیه مراحل گزینش انجام شده و امروز نیز در تهران در حال برگزاری است که برای ۱۰ هزار نفر مصاحبه انجام می‌شود.
دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی ادامه داد: هزار و ۵۰۰ شرکت هستند که از این فرایند نیروهای خود را جذب می‌کنند. فرایند بدین صورت است که ابتدا شرکت‌کننده‌ها ابتدا آزمون اینترنتی می‌دهند و بهترین آنها که حدود ۲۰.هزار نفر به مرحله حضوری دعوت می‌شوند تا مراحل راستی‌آزمایی، اصالت سنی مدارک و مصاحبه با شرکت‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: در این آزمون حدود ۱۰ هزار نفر جذب خواهند.
فراخوان شهریور و مهرماه انجام می شود.


گفتنی است؛ آزمون استخدام بخش خصوصی با هدف استفاده از راهکارهای دانش بنیان و تسهیل شرایط اشتغال جوانان کشور از طریق سنجش مهارت های تخصصی و معرفی آنان به شرکت های صنعتی، تجاری و فناور از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد. در نخستین دوره برگزاری این آزمون ۶۰ هزار نفر در سراسر کشور ثبت نام کردند و پس از انجام دو مرحله آزمون اینترنتی و مصاحبه حضوری در نهایت ۸۲۰۰ نفر جهت اشتغال به شرکت ها معرفی شدند. با عنایت به نتایج موفق آزمون سال ۱۳۹۶ و استقبال چشمگیر شرکت کنندگان و شرکت های متقاضی نیرو، فرآیند برگزاری دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی از تابستان ۱۳۹۷ کلید خورد و با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط ۱۳۰ هزار نفر برای شرکت در مرحله نخست که به صورت آزمون اینترنتی برگزار شد نام نویسی کردند. از آنجایی که یکی از اهداف برگزاری آزمون تمرکزدایی از پایتخت و ایجاد فرصت برابر در تمامی مناطق کشور می باشد، پس از برگزاری مرحله نخست در آذر ۹۷، با تقسیم بندی کشور به ۸ ناحیه تلاش شد تا داوطلبان در نزدیکترین شهر به محل سکونت خود، در مرحله مصاحبه حضوری حاضر شوند و توسط نمایندگان شرکتها مورد ارزیابی تخصصی قرار گیرند. فرآیند مرحله حضوری از تاریخ ۲۰ دی در شهر تبریز آغاز و در هفته های بعد به ترتیب در شهرهای اهواز، اصفهان، کرمان، شیراز، مشهد و همدان برگزار شد و در نهایت شهر تهران در تاریخ ۱۶ اسفند با انجام ۱۰ هزار نفر مصاحبه ، آخرین میزبان مرحله حضوری آزمون استخدام بخش خصوصی خواهد بود.
انتهای پیام/

کد خبر: 998747

وب گردی

وب گردی