دومین جشنواره‌  نمایشنامه‌ خوانی «نمآوا » برگزارشد

دومین جشنواره سالیانه تئاتر نماوا در دانشگاه امیرکبیر از دهم اسفندماه آغاز به کار کرده است و تا ۱۰ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ کانون تئاتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دومین سال پیاپی جشنواره سالیانه تئاتر نمآوا را در روز ۱۵ اسفند ماه جاری مصادف با روز درختکاری برگزار میکند. هر ساله در این روز نهال یادبود تقدیرشدگان فصل قبلی جشنواره کاشته و از پوستر اصلی جشنواره بعدی رو نمایی خواهد شد.
این جشنواره به منظور فراهم ‌آوردن بستری جهت رشد و تجربه فعالیت‌های تئاتری دانشجویان غیر تئاتری است که بخش اجرایی آن در دو حوزه برگزار می‌شود.
بخش اول آن اجراهای عموم است که در این مرحله شرکت‌ کنندگان نمایشنامه‌های پذیرفته‌ شده را به صورت کامل برای تماشاچیان می‌خوانند و در بخش دوم خوانش و نحوه اجرا داوری خواهد شد.
زمان اجرای عموم 2 تا 6 اردیبهشت 1398 و داوری اجرا‌ها روزهای 7 و 8 اردیبهشت 1398 تعیین شده است.
در روز اختتامیه این رویداد که در روز 10 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ضمن تقدیر از دو فعال تئاتری که یکی از آنها از پیشکسوتان عرصه‌ هنر تئاتر بوده و دیگری از فعالین موفق رشته‌ تئاتر که تحصیلاتی غیر از تئاتر داشته است، اسامی منتخبین این‌ دوره از رقابت‌ها اعلام می‌گردد.

همچنین لازم به ذکر است؛ که در اولین دوره از برگزاری این جشنواره از علی رفیعی و افشین هاشمی تجلیل و قدردانی شده و در دومین دوره از استاد بهرام بیضایی و یک پیشکسوت تئاتر تقدیر می‌شود.
در روز افتتاح این رویداد نهال‌هایی در باغچه "فرهنگ و ادب" دانشگاه صنعتی امیرکبیر کاشته خواهد شد. همچنین در همین روز از پوستر این جشنواره رونمایی و قوانین جشنواره بیان خواهد شد.
به منظور مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان سراسر کشور، شورای مرکزی این جشنواره تصمیم دارد تا در آینده تیم اجرایی این جشنواره را از دانشگاه‌های غیر تئاتری استان تهران انتخاب کرده و همچنین اجراهای عموم شرکت کنندگان را علاوه بر دانشگاه امیرکبیر در سایر دانشگاه‌های غیر تئاتری اعم از دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، الزهرا و غیره برگزار نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 998750

وب گردی

وب گردی